Tuesday, May 15, 2012

Gyömbéres rebarbarás-epres pite habbal

Hogy én már mióta kerülgetem a habos süteményeket! A híres-neves lemon meringue pie már évek óta listán, de sosem sütöttem meg. Aztán mikor a télen megláttam ezt a finomságot, akkor eldöntöttem, hogy na most vagy soha mégis megsütöm a habos citromos pitét. Hogyne, dehogy sütöttem! Végül aztán Vera fantasztikus epres-tonkababos csodája megadta a végső lökést. Így aztán ezen az esős délutánon a konyhába vándoroltam és gyorsan összedobtam ezt a nagyon könnyű tortát eperrel és rebarbarával. Hogy mitől lila a hab? A recept végén kiderül!



Hozzávalók:
100 g rebarbara
50 g eper
1 evőkanál bodzabogyó szirup
1 evőkanál cukor
az alaphoz:
80 g vaj
2 tojás
40 g cukor
1/4 teáskanál őrölt gyömbér
100 g liszt
1 teáskanál sütőpor
125 g joghurt
a habhoz:
120 g cukor
30 ml víz
1 evőkanál bodzabogyó szirup

1 teáskanál céklapor


A rebarbarát megmossuk, esetleg meghámozzuk és kb. 2 centis darabokra vágjuk majd a cukorral és a sziruppal összekeverjük. Az alaphoz a vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojássárgájákat. Ezután simára keverjük a a liszttel, sütőporral és a joghurttal. Kivajazott 18 cm-es formában elegyengetjük a masszát és rátesszük a leszűrt rebarbarát, valamint a cikkekre vágott epret. 170°C-ra
(légkeverés) előmelegített sütőben kb. 25 percig sütjük. A habhoz a cukrot a vízzel feltesszük forrni és amint elérte a 110°C-ot elkezdjük habbá verni a tojásfehérjéket. Ha a szirupunk elérte a 121°C-ot akkor leversszük a tűzhelyről és ha már nem fő akkor vékony sugárban a félig felvert fehérjéhez adjuk, melyet eközben folyamatosan verünk addig, míg kemény habot kapunk. Ekkor verjük bele a szirupot és a céklaport. A formánk kapcsos részét leszedjük és a tortára halmozzuk a habot. További 5-7 percig sütjük vagy addig míg itt-ott szépen megbarnul.


3 comments:

Katucikonyha, said...

Noémi, ez valami fantasztikus!!! Gyönyörűséges minden egyes részlete, de az a lila hab a tetején, ez is olyan öreghölgy kalapos. :-) Kivételesen van itthon egy csomó rebarbara, de az eperre várni kell. :-)

NYAMMM said...

Gyönyörű, megint, még mindig és így tovább:) Ez a hab húúú:)

chriesi said...

@Katuci: Köszönöm!!! Igen, van benne valami az öreghölgy kalapjából! :D

@Nyammm: Köszi! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...