Thursday, May 31, 2012

Kekszszalámi

Nem hoztam ám semmi újdonságot! Biztosan minden családnak megvan a maga jól bevált keksztekercs receptje. Már nagyon régen nem ettem, sőt sosem készítettem eddig. Úgyhogy ma gyorsan elkértem anyukámtól a receptet, aztán már daráltam is a kekszet. Mondjuk nem lett olyan, mint az anyu tekercse, de hát a paprikás csirkém vagy a lucskos káposztám sem olyan, mint az övé. Az is igaz, hogy más az, ha saját maga főztjét eszi az ember és megint másképp esik, ha főznek neki. Persze finom lett, mondjuk olyan 99% de akkoris hiányzik az az 1% amit csak egy anya lelke képes az ételbe rejteni.



Hozzávalók:
230 g cukor
250 ml víz
2 evőkanál kakaó
100 ml rum vagy ízlés szerint
75 g étcsokoládé

200 g vaj
250 g darált keksz + 25-30 darab nagyobb darabokra törve
100-150 g darált dió, mogyoró vagy mandula
durvára vágott dió, mandula ízlés szerint
porcukor

Forraljuk fel a vizet a cukorral és a kakaóval. Közben daráljuk meg a kekszet. Adjuk a kockára vágott vajat és csokoládét a sziruphoz és főzzük addig, míg elolvad. Keverjük bele a darált kekszet és annyi darált diót amennyit felvesz. Adjuk hozzá a durvára tört kekszet, diót vagy mandulát, valamint a rumot. A rumot a vajjal együtt is hozzáadhatjuk, én jobban szeretem a végén beleönteni, mert így jobban érvenyesül. Fóliában formázzunk rudakat a masszából és néhány óra (vagy akár egy éjszakára is betehetjük, hogy jól megpuhuljon a keksz) hűtés után forgassuk meg porcukorba.


4 comments:

Vera said...

ha vége van a diétámnak mindenképpen csinálok. ezer éve nem ettem :)

kamrapolc said...

annyira gyönyörű! :)

Katucikonyha, said...

Teljesen magával ragadott a "keksztekercs életérzés". :-) Gyönyörűek a képek!

zazálea said...

az pedig, hogy spárgával betekerted és olyan,mintha szalámi lenne, az nagyon rendben van! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...