Monday, April 4, 2011

Cékla parfait

Már megint cékla, tudom, de! Igazából áprilisban nem akartam már céklás receptet hozni, aztán mégsem hagyott nyugodni a dolog, és különben is azt a maradék vérnarancsot el kellett használni. A kandírozott cékláról meg nem is szólva! Mielőtt még összeállt volna a kép arról, hogy mit is sütök, már pontosan tudtam, hova kerülnek a cékla chipsek. Egyébként szívesen elnassoltam volna az egészet, de az a rengeteg cukor! Azám!


Úgyhogy hiába minden, mégis elkészítettem a cékla parfét, amit egyébként a másik céklás desszert részeként képzeltem el, de aztán mousse lett. A vérnarancs sorbet pedig a csicsókás nudli óta nem hagyott nyugodni,
úgyhogy azt is a desszertbe kellett csempésznem valahogy. Itt azonban van egy kis szépséghibája a dolognak, ugyanis málnabőrt szerettem volna a mangó helyett. Viszont már javában benne voltam az előkészületekben, amikor eszembe jutott, hogy már megint elfelejtettem fagyasztott málnát venni, és akkor mentőhálóként a mangó rám mosolyogott a hűtőben. Gondoltam, hát legyen, szóval mangóbőr született helyette, amiből aztán hengereket formáztam és később beletöltöttem a vérnarancs sörbetet. A különböző gyümölcsbőrök készítése nagyon egyszerű, lényegében csak puhára kell főzni azt, szükség esetén cukrot és citromlevet adunk hozzá, majd pürésítjük és a sütőben szilikon sütőlapra kenve szárítjuk.


A desszert alja ezúttal brownie lett, csupán csak azért, mert két legyet akartam ütni egy csapásra. A tetejéről persze nem hiányozhatott a mák, ezúttal darálatlan formában. Ami a parfé-t illetti, a recept Johnny Iuzzini zseniális könyvéből származik. Ugyan elég sokat vaciláltam, hogy nem e lenne érdemes egy adag olasz meringue-et pluszba
belekeverni az állaga miatt, de végül mégis maradtam a recept mellett. Legközelebb, viszont szerintem nem hagyom majd ki, mert sokkal selymesebb lesz a parfé.


Hozzávalók:

80 g céklalé
150 g + 2 ek tejszín
1/2 tk zselatinpor
35 g cukor
3 tojássárgája
1/2 vaníliarúd


Szórjuk a zselatinport a 2 ek tejszínre. Gőz felett verjük habosra a tojássárgájákat a céklalével és a cukorral és a vaníliarúd kikapart magjaival. Olvasszuk fel a zselatint alacsony hőfokon, majd adjuk a felvert céklás masszához és verjük addig, amíg az edény fala le nem hűl. Ekkor forgassuk bele a felvert tejszínt és tegyük legalább 5 órára a fagyasztóba.

9 comments:

Reni said...

De gyönyörű!
Azt hiszem megadtad a kellő ihletet ahhoz, hogy bátran kísérletezzek én is a céklával majd! :) Eszméletlen!

Unknown said...

Aranyos játék a céklával - de most egy ideig ki kell valahogy bírnod nélküle ;) Az első képet meglátva már kezdtem irigykedni, hogy sárga céklához sikerült jutnod, de aztán megnyugodtam. Akár teljes céklavariációt is lehetne ebből a desszertből faragni: a brownie-t céklával készíteni, a parfait így céklalével, hozzá kandírozott céklalap (chioggia csíkos céklából? befestődik a szirupban gondolom ennyi idő alatt), valamint sárga céklából céklabőr és céklasorbet? ;)

chriesi said...

Köszi Reni, engem egy tankra emlékeztet! :)))) Örülök, hogy megérintett téged is a céklával való kísérletezés láza!

Robi! Nevetni fogsz, de valóban sárga céklából akartam csinálni a bőrt, csak nem volt már sajnos! Egyébként működne zöldségből??? Szerintem a chioggia az teljesen fehér lesz a főzés során, mivel mikor simán főztem akkor is elveszett szinte teljesen a színe.Hahaha hát a céklasorbet az még tervben, málnával, és mivel céklaléhez bármikor hozzá lehet jutni, csaka málnaszezont kell megvárni. :DD

Vera said...

Nem mondom, jol nez ki es nagyon otletes

Unknown said...

Látod, vesékbe látok én ;) Hmm, most ahogy mondod, egyszer tényleg láttam főtt chioggia céklát és fehéres sápadt színe volt - sebaj, akkor már háromféle színnel is tudsz játszani (+céklalevél pedig zöld, szóval 4 ;) )
Szerintem zöldségből is működnie kellene a bőrnek - ha nem, akkor max céklaport kapsz, ami szintén izgalmas komponens lehet ;)

duende said...

Ez egyszerűen fantasztikus! De megkóstolnám!

Bor, só, meg a héja said...

bámulatos! Ez a gyümölcsbőr tulajdonképpen olyasmi, mint a gyümölcssajt?

Unknown said...

Pályázat Gasztrobloggereknek!

Keressük a legjobb tokaji borecetes recepteket!

A Tokaji Borecet Manufaktúra Magyarországon egyedülálló módon kiváló minőségű tokaji borokból készít borecetet. A magas minőségű alapanyagokra garancia, hogy a szakmai berkekben is elismert Tokaj Nobilis borászat borait használjuk fel boreceteink készítéséhez.
Célunk, hogy kiváló alapanyagként hozzájáruljunk az Ön ételei magasabb minőségéhez!

Receptversenyünkre gasztrobloggerek jelentkezését várjuk, akik tokaji borecettel készült fogásokkal indulhatnak. Jelentkezés esetén postázzuk teljes mintapalettánkat, ezek segítségével kell az ételeket elkészíteni. A legjobb recepteket kiválogatjuk, és készítőjük nevével egyetemben publikáljuk egy Magyarországon elsőként megjelenő borecetes kiadványban.

Részletek:

http://tokajiborecet.hu/hirek/palyazat-gasztrobloggereknek

chriesi said...

@Vera: Köszi.

@Robi: Nagyon!! :) Céklaporra rég fáj a fogam, úgyhogy egy próbát megér.

@duende: Köszönöm!

@Borsó meg a héja: Húúú, megfogtál, mert én még sosem ettem gyümölcssajtot, egyébként így nagyon vékonyan eléggé fogbaragadós.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...