Wednesday, April 6, 2011

Unatkoztam...

de azért kedvem lett volna főzni, viszont mindenképpen valami egyszerűt és gyorsat szerettem volna. Eszembe jutott, hogy van még egy nagyon kicsi adag fehér paradicsom consommé a fagyasztóban, még őszről maradt. Egyébként sem ártana végre leengedni, úgyhogy ha kis lépésekben is, de elkezdtem. Magában kevés lett volna, ezért aszalt paradicsom zselét rétegeztem a pohár aljába, majd erre jött a hideg leves, ami ebben az esti melegben igazán kellemes volt. Az egészet pedig bazsalikomhab koronázta. Egy egyszerű óda a paradicsomhoz, ami megkönnyíti a várakozást a szezonig.

2 comments:

Bor, só, meg a héja said...

Aszalt paradicsom zselé? Nem túl tömény az íze? Múltkor készítettem sült fokhagyma zselét, de az magában nem ehető, viszont sütőben sült húsokat fűszerezni például kiváló. Érdekelne, hogy ezt hogyan készítetted.

chriesi said...

Nem, egyáltalán nem volt tömény. Viszont pontatlanul fogalmaztam, mert ismét csak az áztatólét használtam fel, és hasonlóan a sabayonhoz fűszereztem, aztán még forrón belekevertem a zselatint (kb. 1-1,5 dl léhez 1 lap zselatin). Az aszalt paradicsom amit használtam, pedig sótlan és nem olajban eltett.
A sült fokhagyma zselé nagyon jól hangzik, bárányt készülök sütni, szerintem amellé nem lenne rossz. Sőt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...