Friday, April 1, 2011

Rombuszhal fehérbab pürével, aszalt paradicsom sabayonnal és aszalt paradicsomos bazsalikomos morzsával

Pár nappal ezelőtt, valaki paradicsom sabayon után kutatva jutott el a blogomra, s bizony ez ihlette a tegnapi ebédet. Először a maradék fagyasztott fehér paradicsom consommé-t akartam felhasználni, de aztán megláttam a konyhapulton felejtett, már beáztatott aszalt paradicsomot. Úgy gondoltam, miért is ne készülhetne a sabayon az áztató léből. Egyébként abban már biztos voltam, hogy fehérbab püré kerül a hal mellé. Életemben most először nyúztam és filéztem lapos halat, méghozzá egy gyönyörűséges rombuszhal formájában, s ahhoz képest, azt hiszem egész jól sikerült a dolog, hiszen négy darab filé lett a jutalmam.

A püréhez a babot rozmaringgal, hagymával és szárzellerrel megfőztem, majd szépen leszedtem a héját, mert úgy gondoltam így könnyebb lesz, mintha utána átpasszírozom. Aztán kevés vajon üvegesítettem egy salottát és egy nagyon kicsi gerezd fokhagymát, felöntöttem
tejszínnel és egy ág rozmaringgal főztem pár percig, majd a babhoz öntöttem és pürésítettem. A sabayon és a püré mellé azonban még hiányzott valami ropogós. Ehhez is gyorsan jött az ötlet. Két-három napos kenyeret felaprítottam a paradicsommal egy mixerben, majd olajban ropogósra pirítottam, tálalás előtt pedig friss bazsalikommal kevertem össze. A sabayon? Eszméletlen egyszerű és nagyon intenzív, biztosan, hogy lesz ismétlés!

Hozzávalók:
100 ml aszalt paradicsom áztató leve
100 ml fehérbor
1 salotta
2-3 szál bazsalikom
1 tojássárgája
só, bors

Áztassunk be egy maroknyi aszalt paradicsomot (sótlan!!!), és hagyjuk állni egy éjszakán át, majd szűrjük le. Tegyünk fel főni a levet a borral, a kockára vágott salottával, néhány darab aszalt paradicsommal és bazsalikommal, majd redukáljuk a felére. Szűrjük le és gőz felett verjük krémesen habosra a tojássárgájával, és ízesítsük.

7 comments:

oceancowboy said...

Nagyszerű étel lehetett, különösen annak tekintetében hogy a rombuszhal az egyik legfinomabb teremtmény az óceánokból. Amig a sole, dover sole azaz nyelvhal, a laposhalak királynője, addig a rombuszhal a régi rómaiak szerint a laposhalak királya. Izgalmas recept különösen a fehérbabpürés párositás.

üdv peter

Reni said...

Noémi, eszméletlen vagy az utóbbi időben! Ez a kreativitás nem semmi! Isteni lehet!

Unknown said...

Már tegnap kinéztem fb-on ezt a képet ;) Nagyon tetszik, a bab, paradicsom, bazsalikom és hal igazán mediterrán érzést kelt, teljesen más formában tálalva ;)
Csatlakozom Renihez, utóbbi időben nagyon kreatív ételeket készítettél és találtál ki! Szívesen járok ide hozzád tálalási és készítési/párosítási ötletekért ;)

chriesi said...

@oceancowboy: Ó igen, a rombuszhal igazi ínyencfalat. A rómaiaknak igazuk volt. :) Nagyon örülök, hogy tetszik!

@Reni: Köszönöm szépen! Magam sem tudom, mi van velem, egyszerűen csak elöntenek az ötletek.

@Robi: Köszi! Ez kölcsönös! :))

Foodafok said...

Csodás párosítás! Rögtön éhes lettem.

Raindrop said...

Szerintem mindig is ilyen voltál, csak voltak bizonyos dolgok amik miatt nem csillogott így a fényed. :)
Öröm nézni amiket varázsolsz, még akkor is, ha néha fogalmam sincs mi micsoda, mert nálam már ez abszolút csúcs gasztronómia. :D

chriesi said...

@Foodafok: Köszönöm!

@Raindrop: Óó, hol van ez attól, de nagyon aranyos vagy köszönöm! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...