Friday, March 18, 2011

Kecskesajtos csicsóka gnocchi vérnarancsos céklamártással és mézes-mákos morzsával

Gyerekkoromban gyakran került valamilyen leves és palacsinta pénteki ebédként az asztalra. Úgy gondoltam, hogy ma a szokásos hal helyett póréhagymaleves és gnocchi lesz terítéken. Igazából, ez a tegnapi terv volt, de akkor csak egy adag paradicsomos tésztára jutott időm, úgyhogy elcsúsztam a félig-meddig megtervezett heti menüvel. Mint a cím már elárulta, meghoztam az ígért heti céklás ételt, méghozzá a kedvelt kecskesajt kombináció társaságában, ezúttal desszertként.


Lényegében ez az étel a múltkori ravioliból született, hiszen a szereplők majdnem ugyanazok, csak a csicsóka és a rozmaring jelentek meg új
alkotóelemként, valamint a mák is újra szerephez jutott. A cékla szerepelt már korábban gnocchiként, szintén kecskesajttal, de most mártásként végezte. Ehhez a céklát újra a sütőben sütöttem meg, majd friss vérnarancs levével pürésítettem és szűrőn átkentem. Ezután a narancslé maradék felével és kevés cukorral addig főztem, míg megfelelő állagú lett. Talán egy kevés pektin finomított volna rajta. A nyers gnocchi tésztája nem lesz gyúrható, ezért mindenképpen az ollós-zacskós megoldással főzzük meg! Még sosem voltam olyan helyzetben, mint ma. Nem tudtam eldönteni, hogyan tálaljam az ételt, ezért két variáció is született, és azt hiszem még mindig nem vagyok megelégedve egyikkel sem, viszont a cékla, a kecskesajt a csicsókával karöltve csillagos ötösre vizsgázott!


Hozzávalók:
250 g csicsóka (főzés és pucolás után mérve)
70 g kecske krémsajt
1 tojás
5-6 ek liszt
1 ek méz
1 ág rozmaring



A megfőtt csicsókát nyomjuk át krumplinyomón, majd keverjük össze a kecskesajttal, tojással, liszttel, csipet sóval, mézzel és a felaprított rozmaringgal. A masszát töltsük egy zacskóba, egy olló segítségével vágjuk formára és enyhén gyöngyöző vízben főzzük addig, míg feljön a tetejére. Tálaljuk mézes-mákos-narancsos morzsával.

5 comments:

Frau Paprika said...

Elképzeltem, szuper lehet, nagyon-nagyon! :)

Túry Amália said...

Hű de jól néz ki és mennyire ízgazdag lehet!

Vera said...

Hogy te is miket találsz ki.... Te meg Robi hihetetlenek vagytok.

Unknown said...

Nagyon jól hangzik! Nekem az első tálalás jobban tetszik ;) A mártást akár ecsettel is felkenhetnéd a tányérra, erre rá a mákos gnocchi, mentadísz és esetleg egy gombóc fagyi / sorbet - mondjuk mákos narancs egy leheletnyi kis gyömbérrel? ;) Vagy kerülhetne alulra mentaolaj, rá a mákos gnocchi és úgy rá a vérnarancs-cékla sorbet. Várjunk csak, mentaolaj, fel is írom, ebből még készítek valamit tavasszal ;)

chriesi said...

@Frau Paprika: Aki kóstolta, annak nagyon ízlett, azt mondta hogy igazi harmónia a tányéron. :)

@Colors in the Kitchen: Köszi! :)

@Vera: Elkapott az ihlet. :)

@Robi: Igen így visszagondolva, az jobb szerintem is, csak kicsit elfolyt, kellett volna az a pektin a szószba. Kenni, na, igen aztán a fotózás után meg jól leönteni a szósszal. :)))Húúú az összes variációt ki kellene próbálni, de a sorbet-val már nem csak egyszerű pénteki ebéd lenne, hanem akár egy háromfogást záró desszert. Vérnarancs-cékla sorbet listára téve, szerintem jövő héten elkészítem, sőt biztos!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...