Tuesday, April 5, 2011

Posírozott rombuszhal póréhagymapürével, pirított burgonyával és portulákveloutéval

Azt hiszem, hogy egyetlen élelmiszer sem inspirál annyira, mint a hal, na jó a céklát leszámítva! Már abban a pillanatban, amikor a halasnál kiszemelem azt a példányt, ami csakis arra várt, hogy az én serpenyőmbe kerüljön, már akkor érzem, hogy valami olyan ételt kell főznöm, amely méltó ahhoz a gyönyörűséges élőlényhez. Általában egy személyre készülnek a halas fogások, mert a családban mindenki más legszívesebben sülve, egy szelet kenyérrel szereti, vagy fish and chips formájában. Mit nekik egy beurre blanc?! Persze, ha eléjük teszem, akkor azért szó nélkül megeszik és utána megdicsérik, és kérdezik, hogy van e még szósz esetleg, mert azt akár csak úgy magában is elfogyasztanák. Igazából most ötletem nem volt, hogy mit meg hogy, sőt tálalás előtt pár perccel döntöttem a posírozás mellett. A portulákot mindenképpen ideje volt felhasználni, és mivel elég rossz formában volt, így a szószba kellett rejtenem. Kifagyasztottam egy adag hal alaplevet és velouté mártást főztem amibe végül a portulák került. Éppen rosszkor, mert a mixerem feldobta a talpát, így nem sikerült teljesen homogénre pürésítenem a mártást, de ez a kis szépséghiba belefér, nem? Ami a burgonyát illeti, egyszerűnek hangzik, de időbe telik, mert vajban való pirítás előtt kacsazsírban konfitáltam nagyon lassú hőfokon. A hal és a póréhagyma remekül illenek egymáshoz szerintem, úgyhogy egy nagyon kevés burgonyával tejszínben lassan puhára főztem, és pürésítettem. A hal tetejére pedig olajban sült póréhagymaszálak kerültek. Kerek, könnyű és nagyon egyszerű fogás született.

Hozzávalók:
15 g vaj
15 g liszt
500 ml hideg hal alaplé
100-150 g portulák
só, bors

Készítsünk világos rántást: olvasszuk fel a vajat, majd keverjük hozzá a lisztet. Öntsük hozzá az alaplevet folyamatos keverés mellett, majd főzzük 30 percen keresztül, néha keverjük meg. Ízesítsük sóval, borssal, adjuk hozzá a portulákot és pürésítsük.

5 comments:

Vera said...

Látom sok a püré... milyen volt a fogorvosnál? :))

chriesi said...

Na jó, azért nem csak ennyit ettem. :))) Annyira remek, hogy ma főzni se főztem, csak szívószállal iszok mindenféle löttyöt. :DDD

oceancowboy said...

Nagyszerű kis recept.Teljesen megkivántam a halat. Jó ötlet a rombuszhal posirozás, bár nem sokan tudják hogyan kell,merthogy több formája is van. Te hogyan csináltad és miben posiroztál?
Szuper a kép, nemcsak hogy nagyszerű konyhatündér vagy de jó fotós is. Gratulálok.

p

Unknown said...

Ismét nagyon szép tálalás, tetszik a portulák velouté / mártás is, szép a színe és könnyedsége jól passzol a halhoz.
Fogdokinál tán bölcsességfogat húztak, hogy csak szívószálon keresztül táplálkozol? Nem baj, egyébként is épp böjtidőszak van ;)

chriesi said...

@oceancowboy: Gyakran én is halat hallal enném. :)) Court-bouillon-ban posíroztam, ami kb forráspont alatt mozogott és még alig-alig gyöngyözött, olyan 2-3 percig, mert elég kicsi darabok voltak. Köszönöm!

@Robi: Nem nem húztak semmit, csak fogkőeltávolításon voltam, de mintha mészárosnál jártam volna. :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...