Friday, January 7, 2011

Mandulás-almás tartelette

Még koránt sem végeztem a fagyasztó kiürítésével, sőt még sokkal jobban megtelt! Úgyhogy tegnap jó alaposan szétnéztem, és bizony rögtön három zacskóval lett könnyebb az egyik rekesz. Este sütöttem én is egy Galette des Rois-t, vagyis a királyok lepényét Vízkeresztre. Svájcban a boltok polcai már karácsony után roskadoznak a különböző méretű kalácsoktól. Itt inkább a kelttésztás változat a kedveltebb, mint amilyet tavaly sütöttem. A fagyasztóban találtam egy fél adag házi leveles tésztát, így most a mandulás krémmel töltött verzója készült. Aztán volt még egy adag fagyasztott kakaós tészta, egy kevés crumble és mivel a királyok lepényének a töltelékéből is maradt egy szép adag, nem volt kérdés, hogy ma sütök majd valamit. Szóval ezek a tortácskák most pusztán maradékokból születettek, amit karamellizált alma és karamellszósz tett teljessé.


Hozzávalók:
(Alain Ducasse receptje alapján)
12 db tortácskához

100 g vaj
100 g finomra darált mandula
100 g porcukor
10 g keményítő
1 tojás
125 ml tej
125 ml tejszín
25 g cukor
1 tk vaníliakivonat
3 tojássárgája
15 g keményítő


Melegítsük fel a tejszínt, ezelatt keverjük habosra a tojássárgáját a cukorral, majd adjuk hozzá a 15 g keményítőt és a tejet és a vaníliakivonatot. Öntsük hozzá a meleg tejszínt majd tegyük fel az egészet és főzzük kb. 2 percig, majd hagyjuk kihűlni. Szitáljuk le a porcukrot és a mandulát. Keverjük simára a vajat, majd adjuk hozzá a mandulás-cukros keveréket, a tojást, a 10 g keményítőt és végül keverjük bele a kihűlt krémet. Az almához hámozzunk meg 4 kis almát és vágjuk kockákra, majd karamellizáljuk, ízesítsük kevés citromlével és adjunk hozzá egy diónyi vajat
, majd hagyjuk hűlni. A kakaós tésztával kibélelt tartelette formákba töltsünk a krémből, tegyünk rá az almából és szórjuk meg crumble-el majd süssük 170°C-on 15-17 percig.

2 comments:

Praliné Zsuzsi said...

Karamell és alma együtt, imádom! El is mentettem, köszönöm!

Csibe said...

Szívesen megkóstolnám, nagyon tetszik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...