Tuesday, January 4, 2011

Csokoládé glazúr

Tudom, hogy azt írtam tegnap, nem lesz sok sütemény ebben a hónapban, és végülis ez nem is az, bár tény, hogy torta bevonásához tökéletes ez az étcsokoládéból készült glazúr. Még az ünnepi tortát kentem be vele, s mivel annak a receptje majd érkezik, gondoltam előtte megosztom a glazúrét. Ami a tortát illeti, nos csak annyit mondanék: kávé, csokoládé, mogyoró, tonkabab és karamell! De várjátok ki, mert érdemes! A glazúr receptje Pierre Hermé egyik könyvéből származik, első olvasásra elég macerásnak tűnt, de nem az! Roppant gyorsan elkészül, és ha esetleg marad belőle (a fotók a maradékról készültek néhány nap elteltével), azt később felhasználhatjuk, hiszen forró vízfürdőben keverés nélkül újra eléri a megfelelő állagot. Akkor lássuk a receptet, holnap pedig már tényleg valami sóssal érkezem!


Hozzávalók:

125 g étcsokoládé (70%)
50 ml víz
15 g cukor
25 ml tejföl vagy crème fraîche
80 ml tejszín
20 g puha vaj


Először aprózzuk fel az étcsokoládét, majd 25 g-ot tegyünk fel a vízzel, cukorral és a tejföllel alacsony hőfokon főni, és főzzük addig, amíg krémes lesz, és bevonja a fakanál hátulját. Ekkor tegyük félre. Főzzük fel a tejszínt, majd adjuk hozzá egy keveset a maradék csokoládéból és óvatosan keverjük addig, míg elolvadt. Ekkor adjuk hozzá a maradék csokoládét kis adagokban és keverjük el majd hagyjuk állni míg eléri a 60°C-ot. Ekkor keverjük bele a kockára vágott vajat, majd öntsük hozzá a csokoládészószt és keverjük simára. A glazúrt még
melegen 30-45°C-osan dolgozzuk fel.

3 comments:

Csibe said...

És ez nekem csak úgy magában is jöhet! Tudod, csoki imádó vagyok :)

Piszke said...

És mekkora tortára elég? Illetve az kiderül majd :) Milyen könnyen kezelhető? Biztos jó a tejföl a creme fraiche helyett? És a cukor sima vagy por inkább?

Mindenesetre a torta biztos mentve lesz nálam!

chriesi said...

@Csibe: Hehe, csatlakozom! :)

@Piszke: 24 cm-esre mindenképpen (könyvben azt írja egy 8 személyes tortára, de ez elég relatív), persze függ attól is milyen vastagon kenjünk, illetve ha egész tortát vonunk be vele akkor csak simán ráöntjük.;) A fotó ne tévesszen meg, mert ez a hűtőben állt már jó néhány napot, tehát már nem folyékony. Nagyon könnyen kenhető, szerintem istenien lehet vele dolgozni. Nem próbáltam tejföllel, de 30% zsírtartalom kell mindenképpen. Ha ilyen nincs akkor javaslom készíts otthon tejszínből, amibe 2 ek írót teszel és hagyod állni 24-48 órát szobahőmérsékleten, én már szinte csak ilyet használok. Sima kristálycukor mehet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...