Tuesday, January 25, 2011

Tengeri sügér, articsóka és vargánya

Múlt hét pénteken megint egy fenséges tengeri sügért tisztítottam, s közben azon töprengtem, hogy mi készüljön mellé. A hűtőben volt még néhány darab ördögszekér laskagomba, ami aztán azt az ötletet adta, hogy valamilyen gombás szószt főzzek. Persze ehhez be kellett vetnem egy kevés szárított vargányát. Miután félórás keresés után megtaláltam az elveszettnek hitt articsókákat, már csak egyetlen komponens hiányzott. Paszternák pürére esett a választásom, mivel azt már tudtam hogy az ételt egy kevés vajban átforgatott madársaláta, és fehérborban párolt, pirított articsóka kíséri majd.

Ami az articsókát illeti, nos
egyszerűen nem tudtam őket ott hagyni, ritkán fordul elő ugyan, hogy valami olyasmit vásárolok, ami nem helyi (kivéve persze a trópusi gyümölcsöket, fűszereket), de ezt most nem hagyhattam ki, és végülis Olaszország csak egy ugrásra van.

Hozzávalók:

20 g szárított vargánya
1 ek vaj
1 salotta
250 ml száraz fehérbor
500 ml csirke vagy borjú alaplé
150 ml tejszín
só, bors

Áztassuk be a vargányát forró vízbe majd hagyjuk állni. Vajon pároljuk üvegesre a kockára vágott hagymát majd öntsük fel a fehérborral és főzzük el. Ezután adjuk hozzá a gombát, az áztató lé 3/4 részét és az alaplevet. Főzzük magas hőfokon a felére. Adjuk hozzá a tejszínt, szűrjük le és főzzük addig, míg elére a kívánt állagot. Ízesítsük sóval, borssal.


2 comments:

Frau Paprika said...

Nagyon szeretem a sügért, meg a vargányát, meg a paszternákot, meg az articsókát... Ezt kérném ebédre!;)

chriesi said...

:)) Magam sem tudom, hogy a sügért, vagy vargányát szeretem jobban.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...