Monday, September 27, 2010

Olívaolajos sütemény posírozott, tárkonyos őszibarackkal

A hónap elején itt voltak a szüleim látogatóba, és anyukám hozott egy adag finom magyar gyümölcsöt, többet közt illatos, zamatos őszibarackokat. Ezer éve nem ettem egy jó barackot, itt nem nagyon kapni, amit meg árulnak az általában ízetlen és kemény.


Múlt hétvégén, véletlen folytán egy török zöldségesnél, Németországban, ráakadtam néhány illatos olasz őszibarackra. Úgy döntöttem, nem hagyom ott őket, még szerencse! Puhák voltak és zamatosak, párat félre is tettem, hogy valamilyen desszertet készítsek belőlük. Volt jó pár ötletem, végül aztán egy olívaolajos sütemény mellett döntöttem, amit posírozott, tárkonyos barackkal tálaltam.



Hozzávalók:
3 tojás
1 tk vaníliakivonat vagy egy vaníliarúd
375 g cukor
250 ml tej
250 ml olívaolaj
250 g liszt

1 tk sütőpor
1 csipet só


Melegítsük elő a sütőt 160°C-ra. Verjük a tojásokat a vaníliakivonattal és a cukorral habosra. Keverjük hozzá a tejet és az olívaolajat, majd forgassuk bele a lisztet, sütőport és a csipet sót. Öntsük egy sütőpapírral kibélelt formába (én kettőben sütöttem, mert nem akartam nagyon vastagot). Süssük 40-50 percig. A posírozott őszibarackhoz főzzünk egyszerű szirupot 150 ml víz és 150 cukor keverékéből. Ha felfőtt, vegyük csendesre, tegyünk bele tárkonyt és a félbe vágott őszibarackokat 2-3 percre oldalanként, majd hagyjuk a szirupban kihűlni.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...