Wednesday, September 29, 2010

Csalán sabayon

Nem fog csípni evés közben, aggodalomra semmi ok! Már nagyon rég szerettem volna valamit csalánból főzni. Az első gondolatom a risotto volt, de nem volt elég alaplevem, ezért ezt rögtön elvetettem. Úgy gondoltam valami szószt kellene készíteni. A reggeli kutyasétáltatás alkalmával szedtem is egy adag csalánt, persze kesztyűvel. Bár amikor otthon szedtem le a leveleket a szárról, még kesztyűn keresztül is megcsípett.


A csalánnak spenóthoz hasonló íze van, és mint biztosan sokan tudják, ha megmossuk vagy megfőzzük akkor elveszíti azokat az anyagokat amelyek a csípésért felelősek. Nekem sem ártott volna megmosnom, mielőtt lecsipkedtem volna a leveleket... A csalán sabayon egy szelet sült tengeri sügér, caramellizált tarlórépa, rókagomba és kukorciapüré mellé került a tányérra.



Hozzávalók:

150 g csalán
2 tojássárgája
só, bors


Mossuk meg a csalánt és tegyük fel forrni 100 ml vízzel, majd ha felforrt főzzük 1 percig. Pürésítsük, szűrjük le és tegyük jégre kihűlni. Öntsük egy tálba, tegyük gőz fölé és adjuk hozzá a tojássárgájákat folyamatos keverés mellett, majd verjük 8-10 percen keresztük, vagy amíg eléri a 70°C-ot. Ízesítsük és tálaljuk azonnal.

3 comments:

Miner.hu said...

Szia!

Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

Üdvözlettel:
Miner.hu

Unknown said...

Nagyon tetszik ez a csalán-sabayon! Szedtem már csalánt, én is gumikesztyűben és hosszúnadrágban, de nagyon sokáig tart egy ennivaló mennyiséget összeszedni. Ezt a sabayont ki fogom próbálni ;)

chriesi said...

Örülök, hogy tetszik! Igen igazad van, ezért spenóttal praktikusabb, de mégsem ugyanaz, bár sokan a spenóthoz hasonlítják az ízét.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...