Wednesday, September 15, 2010

Mornay mártás

Már megint elég sok idő telt el mióta utoljára írtam. Most is, mint májusban újra itt vagyok hallal és mártással. A Mornay mártás nem más, mint egy Béchamel amihez reszelt sajtot keverünk. Általában fele Gruyère és fele parmezán, de vannak más variációk is a Gruyèrerel, Emmentálival, Comtéval vagy fehér Cheddarral. Gyakran hallal, zöldséggel vagy posírozott tojással tálalják. Gyönyörű, friss spenótot vettem a zöldésegesmnél, aki mindent maga termeszet, a gyümölcsöket pedig szintén a környékről szerzi be, kivéve természestesen az egzotikus darabokat mint a gyömbér, citrom és társai. Imádok helyi szezonális termékeket vásárolni, ezért több mint boldog vagyok, hogy erre lehetőségem is van a zöldségesemnél és a környékbeli farmereknél. De most vissza az ételhez! A hal kinézetével egyáltalán nem vagyok megelégedve, vagy elrontottam, vagy pedig azért néz ki így mert fagyasztva volt. Nem szeretek sem halat, sem zöldséget fagyasztani, de most ezt a durbincsot kénytelen voltam jégre tenni. Viszont remekül harmonizált a spenóttal és a sült vörös és narancssárga céklával.



Hozzávalók:
(Michel Roux receptje alapján)
15 g vaj
15 g liszt
250 ml tej
1 tojássárgája
25 ml tejszín
50 g Gruyère, Emmentaler vagy Cheddar
frissen őrölt szerecsendió
só, bors

Először készítsük el a béchamelt: olvasszuk meg a vajat alacsony hőfokon, adjuk hozzá a lisztet és keverjük el. Főzzük 2-3 percig, miközben keverjük. Öntsük fel hideg tejjel és melegítsük amíg forrásig, amint főni kezd csökkentsük a hőfokot és főzzük 10 percig, néha keverjük meg. Ízesítsük sóval, borssal és szerecsendióval. Vegyük le a tűzhelyről és keverjük bele az előzőleg összekevert tejszínt és tojássárgáját, majd főzzük 1 percig. Vegyük le a tűzhelyről és keverjük bele a reszelt sajtot. Keverjük amíg elolvad a sajt és ha szükséges finomítsunk az ízesítésen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...