Thursday, September 23, 2010

Mákos-szilvás sütemény

Huh! Már majdnem kész vagyok a régi magyar blogom költöztetésével. Habár még olyan 300-350 bejegyzés hiányzik, de már két évvel majdnem kész vagyok mindössze két nap alatt. Elég fárasztó, de érdekes is látni, hogy mi mindent főztem, sütöttem már. A költözés egyik oka az volt, hogy bizony nagyon elhanyagoltam szegényt, mert egyszerűen lusta voltam mindent két méretben menteni, és két helyen írni, itt és így sokkal egyszerűbb és nem utolsó sorban gyorsabb! Mondhatni jutalmul most épp ez a sütemény sül, ebben a hónapban már másodszor. De mikor ha nem épp a szilvaszezon kellős közepén?


Hozzávalók:

150 g darált mák
100 g szobahőmérsékletű vaj
100 g cukor
4 tojás
1 csipet só
25 g liszt
15 g darált mandula
600 g szilva
2 ek szilvalekvár
porcukor a tálaláshoz



Vajazzunk ki egy tortaformát és melegítsük elő a sütőt 175°C-ra. A vajat keverjük habosra 75 g cukorral, aztán egyenként adjuk hozzá a tojássárgájákat, és jól keverjük el. A tojásfehérjét verjük fel egy csipet sóval, lassan szórjuk hozzá a maradék cukrot. Keverjük a tojássárgájás masszához a mákot, mandulát és a lisztet, majd forgassuk bele a fehérjét. Öntsük a tortaformába, és helyezzük a megfelezett, kimagozott szilvákat a tetejére és süssük 45 percig. Melegítsük meg a szilvalekvárt és kenjük be vele a sütemény tetejét. Tálaláskor szórjuk meg porcukorral.

11 comments:

Marcsi said...

De jó, hogy átköltöztél!!
Ki próbálom ezt a tortát, de nincs mandulám, gondolom dió is jó helyette.

chriesi said...

Köszi! :) Itt jobban ki lehet bonatkozni. Persze hogy jó a dió, hiszen nem nagy a mennyiség, így el lehet a zsírtartalmi különbség felett nézni.

Bor, só, meg a héja said...

micsoda szép rusztikus sülemény!

Biztosan nagyon jó kettőst alkot a szilva és a mák, mi tagadás,megjött a kedvem a kísérletezéshez :)

chriesi said...

Örülök, hogy tetszik! Szerintem nagyon jól mennek együtt. Nekem annyira ízlik, hogy a héten megint meg fogom sütni. :D

Erika said...

szia!

Nekem is tetszik az új blog, pláne ez a recept! :)
Viszont elég nehézkesen tudom kinyomtatni a receptet Word-ből a szines betűk miatt.
Nem lehetne egy "nyomtatható verzió" go9mbot is kiraknod a blogra? Sokkal felhasználóbarátabb lenne, szerintem többen is térnének vissza az oldalra.

Köszi!

chriesi said...

szia

Amint időm engedi, megcsinálom, hogy letölthetőek legyenek a receptek. Köszi az észrevételt! :) Örülök, hogy tetszik. Egyébként wordben pillanatok alatt át tudod váltani a szöveg színét, miután kijelölted és máris nyomtathatod feketében. ;)

Süli Mónika said...

A süti is csodás, de én most a virágmintás tányérért jobban oda vagyok.:))
Csodaszép!
Ha nekem ilyenem lenne.:))

Erika said...

Köszi, hogy reagáltál!
Igen, én is így próbáltam word-ben, de valami miatt így is narancssárga highlight-os maradt a szöveg. Hiába vettem le róla...
Na mindegy, a sütit azért megcsinálom, ha más nem papírra, ceruzával lefirkantom a hozzávalókat :)))

chriesi said...

Tényleg? Óóó, ez viszont tényleg nem jó. Egy rövid receptnél még megy a firkálás, de egyébként nem kellemes. Úgyhogy mindenképpen lesz nyomtatási verzió! :)

Erika said...

Köszi, nagy segítség! Addig meg folyatom a nyálam a többi recepteden (is) :)

chriesi said...

Igazán nincs mit! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...