Tuesday, September 28, 2010

Kecsketúró mousse

Ziger nem más mint túró, az én esetemben kecsketejből készült, hasonlít a ricottához , bár az állaga és az íze is teljesen más. Legjobban az ordához tudnám hasonlítani, de azért az orda egyedülálló, csodálatos ízével nem ér fel, mindenesetre nagyszerű alternatíva. A farmer, ahol a burgonyát, tojásokat és bogyós gyümölcsöket szoktam venni, tart kecskéket, és készít többféle sajtot. Egyszer megkértem, csináljon nekem egy kis túrót, isteni volt, viszont legközelebb nem sikerült, és egy kis dobozkához 10 liter tejet használt, így nem volt túl gazdaságos. Viszont felájánlotta, hogy hoz az Alpokból friss kecsketúrót, erre természetesen nem mondhattam nemet! A fagyasztóm most roskadozik az otthoni túrótól és a kecsketúrótól.


Legjobban egy szelet kenyérrel és friss paradicsommal szeretem, más nem is hiányzik hozzá szerintem, így tökéletes. Viszont csak anyukám és én szeretjük, de úgy gondoltam talán sikerül más formában a többieket is meggyőzni, ezért mousse-t készítettem. A túró ízét nem akartam semmi mögé elbújtatni, ezért csak citromhéjjal ízesítettem. Persze bátran lehet használni friss fűszernövényeket vagy fűszereket is. Most nyers céklával és málnás
vinaigrette-tel tálaltam.


Hozzávalók:

200 g kecsketúró
80 ml tej
2
lap zselatin
1 citrom héja
100 ml tejszín
só, bors


Áztassuk hideg vízbe a zselatint. Ha szeretnénk friss fűszernövénnyel is ízesíteni a mousse-t. akkor pürésítsük azt a tejjel, ha nem akkor keverjük össze a kecsketúróval. Finomabb textúra érdekében áttörhetjük a túrót egy szűrőn. Ízesítsük sóval, borssal és citromhéjjal. Alacsony hőfokon olvasszuk fel a vizes zselatint, majd keverjük a túróhoz.Tegyük a hűtőbe 20 percre. Ezután forgassuk bele a felvert tejszínt és hagyjuk 6 órán át a hűtőben, de jobb ha egy egész éjszakát.

4 comments:

Bor, só, meg a héja said...

jujj, izgalmas lehet desszertként! Remélhetőleg meggyőzte a kételkedőket :)

chriesi said...

Ha desszerként szolgálnám fel akkor a céklát előtte karamellizálnám. Alatta vörösboros karamell van, ezt el is felejtettem leírni. Igen, sikerült! Másnap a maradékot kenyérre kenték. :)

Foodafok said...

Fine Dining

chriesi said...

Thank you! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...