Monday, September 20, 2010

Lime sabayon

A bogyósok szezonja még mindig virágzik, az epret kivéve persze, bár láttam svájci epret a boltban, de biztos vagyok benne, hogy túl sok napot nem láttak, és az ízére pedig abszolút nem vagyok kíváncsi. Mellesleg pedig most kapható a farmereknél a legízletesebb, legillatosabb málna. Viszont most azért vagyok itt, hogy egy áfonyás desszertről írjak. Nagyon egyszerű, és jól jöhet váratlan vendégek esetén, mert percek alatt elkészül. Az áfonyát marináljuk lime lében héjjal és cukorral, és hagyjuk állni addig, míg elkészül a sabayon.


Hozzávalók:

3 tojássárgája
60 g cukor
50 ml száraz fehérbor vagy sherry
1 lime leve és héja


Keverjük össze a tojássárgájákat a cukorra, borral és gőz felett verjük habosra. Miután kész keverjük bele a lime levét és héját. Már tálalhatjuk is a marinált áfonyával együtt.


2 comments:

Vera said...

Az az őszi málna.. de nekem teljesen mindegy, mert azt sem szeretem :)

chriesi said...

Hogyhogy? Én nagyon, de csak azt amelyik olyan jó leveses és nagy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...