Wednesday, December 15, 2010

Vörösborban és portóiban posírozott tőkehal

Idén nem fogtam nagy ünnepi sütemény sütésbe, talán csak mézespogácsa fog készülni és beigli, mellette pedig egy nagyon csokoládés mogyorós torta, fagylaltok és hasonló nyalánkságok, amiket ugye inkább frissen érdemes majd elkészíteni. Az oka csupán annyi, hogy a legjobban mindig a beigli fogy, abból is a mákos, és egy apróbb baleset, már-már nevetségesnek ható kislábujj törés is hátrál abban, hogy hosszabb időt töltsek a konyhában, így minden kicsit hátrébb került, mint azt én terveztem. Viszont a három nap konyhai szünet már annyira zavart, hogy ma dacolva mindennel gondoltam főzök végre valamit. Szerettem volna ünnepi fűszereket csempészni az ebédembe, ezért az az ötletem támadt, hogy vörösborban fogom posírozni a halat. A hűtőben szétnézve találtam egy gyönyörű radicchiot és a friss vargányát is ideje volt felhasználnom.


A gombából egy nagyon egyszerű püré készült, tejszín nélkül, vargányalével. A friss gomba mellé kevés szárított vargánya is került, a vízből pedig félre tettem keveset és borjú alaplével együtt redukáltam, majd a pirított laska-. és trombita gombát hozzáadtam a végén. Főztem mellé egy adag fekete lencsét amit
balzsamecettel ízesítettem. Az ételt pedig pármai sonkás radicchio koronázta.


Hozzávalók:
500 ml portói
300 ml vörösbor
1 csillagánizs
2 barna kardamom
1 ek feketebors
1/2 ek koriandermag
1/4 rúd fahéj

Tegyünk minden hozzávalót egy lábosba és alacsony hőfokon hagyjuk fél órát gyönygyözni, amíg a negyed része elfő. Tegyük az épp hogy gyöngyöző fűszeres borba a halfiléket olyan 6-8 percre. A posírozó folyadék egy részét redukálhatjuk, majd kevés hideg vajjat hozzáadva már el is készült a szósz a halhoz.

2 comments:

Unknown said...

Nagyon jól néz ki a tányér felülről! Kicsit furcsa a hal fekete megjelenése első pillantásra, de végül is miért ne? ;)
A vargányalé a szárított vargánya áztatóvize?
Jobbulást a kislábujjadnak.

chriesi said...

Tényleg nagyon fekete a fotón, egyébként bordó "élőben", bár most hogy így elnézem a bornak sincs túl rózsás színe a képen. :)) Igen, pontosan, csak rövidítettem. Köszönöm, még jó két hét sántikálás van hátra. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...