Thursday, December 16, 2010

Vörösáfonyás csokoládés süti

Vörösáfonyát eddig csak aszalt formában ettem, s mivel a mazsolát nem szeretem, szinte biztos voltam abban, hogy az áfonya is arra a sorsra jut. Bár két éve a karácsonyi menüben a lencsével igazán kellemes meglepetést okozott. Már egy ideje kerülgetem a boltokban a friss vörösáfonyát, de most végre megadtam magam neki. Egy részét mindenképpen süteménybe terveztem felhasználni, így született ma ez a kardamomos-vörösáfonyás csokoládés sütemény. Szerencsére nincs vele sok munka és még azt sem kell megvárni, hogy teljesen kihűljön. Azt hiszem a tetejéről már csak egy adag tejszínhab hiányzik!


Hozzávalók:

4 tojás
150 g cukor
200 g étcsokoládé (70% kakaó)
40 g liszt
100 g darált mogyoró
150 g vaj
150 g vörösáfonya
1/4 tk őrölt kardamom


Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. Keverjük habosra a tojássárgáját a cukorral és a kardamommal, majd adjuk hozzá a puha vajat, a darált mogyorót és az olvasztott csokoládét. Keverjük bele a lisztet, majd forgassuk bele a felvert tojásfehérjét és az áfonyát. Süssük 15-2
0 percig.


8 comments:

Frau Paprika said...

Annyira helyesek, kérek én is 1 sütit;)

duende said...

Annyira guszták és tök édesek ezekben a pici papírformákban! Kérnék egyet... :)

Puszedli said...

Tényleg jók ezekben a kis formákban. Az áfonya pedig.. lenyűgöztél! :)

Ottis said...

Milyen szép formák!Nagyon mutatósak!

Csibe said...

Milyen szépek! Az áfonya is, és a kis sütik is!

chriesi said...

@Frau Paprika: Még pont egy maradt. ;)

@duende: Sütit vagy formát? :))

@Puszedli: Óóó köszönöm!

@Ottis: Igen, muszáj volt megvennem őket, már csak azért is mert pöttyös. :)

@Csibe: Köszi:)

Unknown said...

Nagyon aranyosak ezekben a kis hajócskákban ;) Papírból van? Ebben sütötted?

chriesi said...

Igen ebben. :)Karton, és ki van bélelve sütőpapírral is.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...