Friday, December 10, 2010

Étcsokoládés vajkaramella

Nem hagyott nyugodni a csokoládés vajkaramella, ezért úgy terveztem, hogy hétvégén glükóz vadászatra indulok. Tegnap a kamrában pakoltam, amikor a kezembe akadt egy zacskó fruktóz. Rögtön ott hagytam csapot-papot és nekivágtam a csokoládés vajkaramellának. Milyen jól tettem! Puha, csokoládés és mmm...! A dolog legnehezebb és legunalmasabb része a csomagolás, viszont egy jó tanácsom van, mégpedig az, hogy a kést kenjük be olajjal, így sokkal könnyebb lesz a szeletelés. A recept szerint a sós verzióhoz a sózott vajat a sóval egy nappal hamarabb kell összedolgozni, mivel én spontán vágtam neki, ezt kihagytam, így nem sósan készültek, de ezen könnyen lehet segíteni ha megszórjuk fleur de sel-el, sőt egy kevés pirított, sós mandulát is remekül el tudnék képzelni a vajkaramella tetején.


Hozzávalók:
100 g sózott vaj
3 g só
50 g étcsokoládé (legalább 70% kakaó, de akár 99%-os is lehet)
20 ml víz
100 g glükóz
250 g cukor
200 ml tejszín


Előző nap keverjük össze a sózott vajat a sóval, és osszuk egy 15 g-os és egy 85 g-os darabra. Egy vastag fenekű edényben alacsony hőfokon a vízzel együtt olvasszuk fel a glükózt, majd adjuk hozzá a cukrot és főzzünk világos karamellt. Vegyük le a tűzhelyről és adjuk hozzá a 15 g vajat és az enyhén felmelegített tejszínt. Melegítsük tovább a karamellt és adjuk hozzá a
maradék vajat, amint elérte a 118°C-ot, vegyük le a tűzhelyről és keverjük bele az olvasztott csokoládét. Egy sütőpapírral kibélelt formába öntjük és szobahőmérsékleten 24 órát állni hagyjuk.


4 comments:

Vera said...

Na, ezek szerint sikerült :) nagyon kívánatosak....

Unknown said...

Ez most engem sem hagy nyugodni - ki fogom próbálni ;) Bár én jobban szeretem rágósan-nyúlósan, szóval inkább 121C fölé viszem a hőmérsékletet. Én vajazni szoktam a kést - elvégre a vaj már benne van az édességben, azaz nem fogja ütni.

chriesi said...

@Vera: És mégis a sima volt a finomabb. :))

@Beatbull: Haha igazad van, a vaj több mint kézenfekvő. :)))

Emoke said...

Jééé, csokimousse tortádat keresve leltem erre!! :D (én receptem kicsit más, de jajjjj de finom ez!!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...