Friday, December 17, 2010

Sáfrányos - rózsavizes piláf

Az utóbbi napokban a fűszeres dobozom beköltözött a konyhába, pedig a polcokon is ücsörög legalább ötven üveg különböző fűszer, de minden nem fért el. Persze van olyan is köztük, ami őrölt és egész formában is a polcra került, mint például a szegfűszeg vagy a fahéj. Olykor meglepődöm egy-egy elfeledett fűszeren, mint a görögszéna vagy a szumák. Igazából a maradék laskagombát akartam tésztával megfőzni ebédre, de a gomba túl kevésnek bizonyult, a szárított pedig majdnem fél éve lejárt, így elvetettem az ötletet. Péntek lévén gondoltam legyen akkor hal, igaz a héten már harmadik alkalommal kerül a tányérra, nem is tudom mi van velem. Úgy gondoltam, hogy valamilyen ázsiai ihletésű ételt készítek, mivel találtam gyömbért, citromfüvet és egy fél doboz kókusztejet a hűtőben. A halat kókusztejben szerettem volna párolni, de helyette garam masala és só keverékébe hempergettem és megsütöttem. Mellé egy fűszeres kókusztejes szósz készült amihez egyszerűen kevés vajon megpároltam egy hagymát, egy gerezd fokhagymát, citromfüvet, friss gyömbért majd adtam hozzá római köményt, koriandermagot, chilit majd az egészet a felére főztem, leszűrtem. Most már csak a rizs volt hátra, amit többek között sáfránnyal, rózsavízzel, kardamommal fűszereztem, a végén pirított makadámdió, mandula, pisztácia és gránátalma került bele.


Hozzávalók:

180 g hosszú szemű rizs

300 ml csirke alaplé vagy víz
2 ek olaj vagy ghí
1/4 tk római kömény
2-3 curry levél
1 kis darab gyömbér
1/4 tk sáfrány
1 ek rózsavíz
80 ml tejszín
1/4 ek őrölt fahéj
1/4 tk őrölt kardamom
1/4 tk őrölt szegfűszeg
1/4 tk feketebors


Morzsoljuk szét a sáfrányt és adjuk a rózsavízhez, majd keverjük hozzá a fahéjat, kardamomot, szegfűszeget, borsot és öntsük hozzá a tejszínt. Hevítsünk olajat, adjuk hozzá a római köményt, a curry leveleket és a reszelt gyömbért. Pár perc elteltével adjuk hozzá a rizst és hagyjuk pirulni, majd öntsük fel az alaplével vagy vízzel, sózzuk és hagyjuk fedő nélkül addig főni, míg majdnem elfőtt az egész folyadék. Ekkor öntsük rá a tejszínnel elkevert fűszereket és takarjuk le fóliával és fedővel, majd hagyjuk a kikapcsolt tűzhelyen 15-20 percig állni. Ízlés szerint pirítsunk mandulát, makadámdiót és pisztáciát és tálalás előtt keverjük a rizshez.

1 comment:

Ottis said...

Békés, Boldog Karácsonyt kívánok neked!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...