Monday, March 9, 2009

Souffle di riso carnaroli al limone

Habár már lassan több, mint 3 hónapja ott csücsül Locatelli könyve a polcomon, még mindig szinte naponta kezembe kerül, mint például tegnap este. Épp a desszerteket lapozgattam, amikor újra rátaláltam a rizses-citromos souffléra. Első, második és még harmadik pillantásra is túl hosszúnak tűnt a recept, és inkább gondoltam, hogy most mégsem vágok neki. Aztan hirtelen a konyhában találtam magam és előkészítettem a hozzávalókat. Valójban nem is volt olyan elrettentő, mint ahogy hittem! A recept 6 személyre szól, ezért én megnegyedeltem a hozzávalók mennyiségt. Sajnos csak 1 bio citromom volt ami elég vastag volt, ahhoz hogy ki tudjam szedni a gyümölcshúst, anélkül hogy tönkremenjen, így a többit soufflé formákban sütöttem meg. Az eredeti receptben a citromokat naracsos-cukros vajjal keni ki, én viszont citromosan készítettem.


Hozzávalók:
6 személyre
200 g carnaroli rizs
2 l tej
1/2 vaníliarúd
25 g citromlé
50 g cukor
50 g vaj
3 nagy citrom
65 g kukoricakeményítő
6 g zselatin
250 g tojásfehérje
190 g cukor



Melegítsük elő a sütőt 200°C-ra. Főzzünk meg 80 g rizst a tej felében, mégpedig addig amíg szétfő. Ezután pürésítsük és tegyük félre. A maradék rizst főzzük al dente-re a maradék tejben a vaníliarúddal együtt. Eztuán szűrjük le és hagyjuk kihűlni, de ne tegyük a hütőbe! Vágjuk le a citrom két végét és kaparjuk ki a belsejét. A citrom levét tegyük félre. A kibelezett citromot tegyük 30-60 percre a hütőbe. Főzzük fel a citromlevet a cukorral, amint a cukor elolvadt adjuk hozzá a vajat. Ezzel kenjük ki a citromfeleket és tegyük 5 percre a hütőbe fejjel lefelé, hogy a felesleges szirup kifolyhasson. Keverjük el a keményítőt 4 ek rizs-tej pürével, a maradékot pedig főzzük fel. Adjuk hozzá a keményítős keveréket és főzzük 1 percig. Keverjük bele a zselatint és adjuk az egészet az al dente-re főtt rizshez. Verjük fel a fehérjét, majd lassan adjuk hozzá a cukrot. Keverjük a rizses masszához és töltsük a citromokba. Süssük, a recept szerint 8 percig, nálam a dupláját töltötték a sütőben.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...