Wednesday, March 4, 2009

Hamburger

Szerettem volna egy jó csípős chili con carne-t készíteni, de aztán azzal a kívánsággal fordultak hozzám, hogy készítsek hamburgert. Mivel én sem ettem már jó ideje, gondoltam nekivágok. Rosanál találtam egy nagyon finom zsömle receptet, amit rögvest meg is sütöttem.


Hozzávalók:
250 ml langyos víz
30 g vaj, szobahőmérsékletű
1 tojás
430-450 g liszt
53 g cukor
1 tk só
1 ek szárított élesztő
1 tojássárgája + 1 ek víz a kenéshez
szezámmag


Szórjuk a szárított élesztőt a langyos vízbe és hagyjuk 5-10 percig állni. Keverjük el, majd egy nagy tálban keverjünk össze minden hozzávalót és dagasszunk egy sima tésztát. Ez olyan tíz perc gyúrást vesz igénybe. Tegyük lisztezett tálba és letakarva hagjyuk 1 órát kelni. Ezután vágjuk 8 egyenlő darabra és formázzunk lapos labdákat. Helyezzük sütőpapíros tepsire és hagyjuk 40-50 percig kelni, vagy amig pufik lesznek. Kenjük meg a vizes tojássárgájával és szórjuk meg szezámmaggal. 190°C-os sütőben süssük 12-15 percig.

500 g darált marhahús
1 hagyma, reszelve
1 gerezd fokhagyma
1 tk dijoni mustár
5 csipet koriander
3 csipet pirospaprika
2 ek zsemlemorzsa
1 ek petrezselyemzöld
1 tojás
1 lime leve
50 ml borjúalaplé
só, bors

Gyúrjuk a hozzávalókat a marhahúshoz és formázzunk 8 húspogácsát. Grillen süssük 5 percig..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...