Friday, March 13, 2009

Mandelgipfeli

A kedvenc svájci péksüteményem a Mandelgipfeli, ami nem más, mint leveles tésztába tekert mandulatöltelék. Tegnap készítettem néhányat, és kipróbáltam egy új leveles tészta receptet. Igazából nem voltam vele megelégedve, nagyon nehéz volt nyújtani és az állaga sem épp az volt amit vártam. Nem tudom hogy elronttottam e valamit, vagy a réteszliszt miatt volt, ami már egy ideje lejárt. Úgyhogy csak a tölteléket jegyzem ide le, és legközelebb visszatérek a régi, jól bevált leveles tészta recepthez.


Hozzávalók:
75 g darált mandula
75 g cukor
1/2 tojássárgája
1 tojásfehérje
1-2 ek. víz
1/2 tojássárgája és tejszín a kenéshez
szelet mandula a szóráshoz



Vágjuk a tésztát háromszögekre és tegyünk kb. 1 ek tölteléket mindegyikre, amit úgy készítünk, hogy egész egyszerűen minden hozzávalót összekeverünk. Kenjük meg a sárgája és tejszín keverékével, szórjuk meg szeletel mandulával és süssük 10-12 percig 180°C-on.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...