Monday, March 21, 2011

Petrezselyemgyökér krémleves

Miután elköltöztem Svájcba, az első években alig-alig főztem, mivel fogalmam sem volt mi fán terem, de aztán egyre több receptet kértem el anyutól. Azt hiszem első próbálkozásom a húsleves volt, amihez természetesen szükségem lett volna petrezselyemgyökérre. Kerestem mindenhol, magyaráztam, hogy fehér színű és úgy néz ki mint a sárgarépa, de hiába. Egyszer aztán egy németországi kis boltocskában alig hittem a szemeimnek: petrezselyemgyökér, te jó ég, hogy én mennyit kerestem! Svájcban azóta sem lehet kapni, volt ugyan egy időszak, amikor az egyik bolthálózat árulta, de mint igazi különlegesség, de szerintem mostanra már el is tűnt. A pár évvel ezelőtt felfedezett zöldséges, ahova nagyon szeretek járni, mert mindig friss, és nagy részét maguk termesztik, nos náluk egész télen kapható a petrezselyemgyökér, s vészhelyzet esetén pedig irány Németország. Amíg még várni kell a helyi tavaszi zöldségekre, főztem egy amolyan télbúcsúztató, könnyű petrezselyemgyökér krémlevest, melyet friss petrezselyemolaj, főtt fürjtojás és pirított mogyoró kísért.


Hozzávalók:

500 g petrezselyemgyökér
1 közepes burgonya
700 ml zöldség vagy csirke alaplé
1 tk vaj
1 hagyma
1 kis gerezd fokhagyma
70 ml tej
1 ek vaj
só, bors


Olvasszuk fel a vajat és pároljuk üvegesre a hagymát, a fokhagymát, majd adjuk hozzá szeletekre vágott petrezselyemgyökeret és a burgonyát. Öntsük fel az alaplével, majd főzzük olyan 15-20 percig. Pürésítsük a vajjal és tejjel, ízesítsük sóval, borssal.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...