Wednesday, March 16, 2011

Kókuszos fekete tejberizs karamellizált ananásszal

Nem mondanám, hogy szeretem a tejberizst, sőt igazából én gríz párti vagyok, de gondoltam adok neki egy új esélyt. Ezúttal fekete rizsre esett a választásom és gondoltam csempészek bele néhány egzotikus fűszert és kókusztejet. Tény, hogy a főzési idő rendkívül hosszú, de csak ritkán kell kevergetni. Az utóbbi időben nagyon sokszor nyúltam mellé és olyan ananászt vettem ami reteknek elment volna, de másnak nem. Pedig a levele is rögtön kijött, meg minden. Viszont észrevettétek, hogy nagyon sokszor az ananász töve penészes?! Ilyenkor bármennyire is látszik, hogy nagyon érett, nem szoktam megvenni. Most bébi ananászra esett a választásom, ami a cetlin lévő szöveg ellenére mégsem volt annyira édes, hanem pont kellemesen pikáns és ideális karamellizálásra egy kevés rum kíséretében.

Hozzávalók:
150 g fekete rizs
600-650 ml víz
100 g nádcukor
200 ml kókusztej + extra a tálaláshoz
2-3 kardamom
1 csillagánizs
1 rúd vanília


Mossuk át a rizst majd tegyük fel főni egy csipet só és a fűszerek kíséretében lassú tűzön 60-70 percen keresztül. Ha a rizst éjszaka beáztatjuk, vagy főzés előtt legalább 3 órára, akkor olyan 20 perccel csökkenthetjük a főzési időt. Ha megfőtt öntsük le róla a vizet majd adjuk hozzá a cukrot és a kókusztejet és főzzük egy újabb 15 percig. Tálaljuk egy adag kókusztejjel és karamellizált rumos ananásszal.


3 comments:

Piszke said...

A fekete rizs olyan finom... magában is meg tudnám enni bármikor...!

chriesi said...

Én is nagyon szeretem, csak ne kellene olyan sokáig főzni. :)

Foodafok said...

Gyönyörű! Csoda! Minden "villantós" alkalomra telitalálat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...