Tuesday, February 8, 2011

Citromos-mákos keksz

Végül lemon curd készült azokból a bizonyos szicíliai citromokból, de már a következő adag várja a sorsát, mivel újra jól bespájzoltam. Egyszerűen képtelen vagyok ellenállni, annyira szépek a zöld leveleikkel és az illatuk! Imádom. A nap hiányára sem foghatom, hogy túl sok citromot vásárolok, hiszen az időjárás mostanában gyönyörű. Gondoltam sütök valami rágcsálnivalót a lemon curd mellé.


Ha már citrom és édesség, akkor nekem rögtön a mák ugrik be. Verhetetlen páros, szerintem. Már tudom is, hogy milyen nyalánkságot készítek majd még a héten. De most lássuk azokat a citromos-mákos kekszeket, amibe bizony négy nagy citrom
héját reszeltem!


Hozzávalók:
200 g vaj
100 g porcukor
250 g liszt
75 g darált mák
1 tojás
legalább 2 citrom reszelt héja

Vágjuk kockára a vajat és a porcukorral, egy csipet sóval, darált mákkal, citromhéjjal, tojással és liszttel gyúrjunk tésztát. Lapítsuk ki a tésztát téglalappá majd tegyük 2 órára a hűtőbe. Nyújtsuk ki 3 mm vastagra és szaggassuk ki amilyen formára szeretnénk. Süssük
7-8 percig a 160°C-ra (légkeverés) előmelegített sütőben.

4 comments:

Vera said...

Már nagyon régen nem ettem mékot, de pont a hétvégén gondoltam rá :)

Ottis said...

Ilyent én is sütöttem, nagyon szerettem, de nekem nem lettek jók a képek így nem került fel a blogra :) Nagyon jók a képek is!

Csibe said...

Ez a páros nekem is jöhet bármikor :)

chriesi said...

@Vera: Én még karácsonykor, de mostanában folyton valami mákosat sütnék.

@Ottis: Az a lényeg, hogy a keksz finom, a kép meg ha nem sikerül nem számít. Köszi. :)

@Csibe: Nálam a héten újra terítékre kerül.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...