Wednesday, May 6, 2009

Risotto medvehagyma bimbóval

A tegnapi séta alkalámval megakadt a szemem egy medvehagymával teli lejtőn. Gondoltam szedek egy adagot, ha más nem jó lesz salátába. A levelelek mellett néhány bimbót is gyűjtöttem.


Lapozgatva a Szakácsok könyvét újra bele botlottam a fűszerolajba, amit már rég el akartam készíteni, és úgy döntöttem hogy a medvehagymából olaj lesz. Ebédre spárgás risotto készült medvehagyma olajjal és pirított medvehagyma bimbóval. Leírtam már jó néhány risotto receptet, úgyhogy azt most hanyagolom. Az olaj pedig nagyon egyszerű, csupán forrásban lévő vízbe dobjuk a levelelket, majd egy semleges ízű olajjal pürésítjük, leszűrjük és olívaolajjal dúsítjuk. Hűtőben akár egy hétig is eláll, bár szerintem nem nagy dolog minden alakalommal frissen készíteni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...