Friday, May 8, 2009

Pain d'Épi

Tegnap este fékezhetetlen vágyat érezetem arra, hogy kenyeret süssek. Persze nem akartam hosszú órákat várni, így belemerülve szakácskönyveim tengerébe, szerencsémre rátaláltam a Pain d'Épi- re vagyis a búzakalász alakú kenyérre. Már most az elején bevallom, hogy bizony amikor formáztam elfelejetettem minden második darabot áttenni a bal oldalra. Ez már magában elég kifogás lenne arra, hogy megismételjem újra a sütést, viszont nincs szükségem ilyen mondvacsinált okra, mert a kenyérnek nagyon, de nagyon finom íze lett. Még másnap reggel is finom puha, úgyhogy valószínűleg elég gyakran fogom sütni, már csak azért is mert a többieknek is nagyon ízlett, arról nem is szólva hogy ripsz-ropsz elkészül.


Hozzávalók:
350 g kenyérliszt (én svájci Ruchmehl-t használtam, vagyis durvalisztet, ami nem csak a búzaszemeket, hanem a külső héjat is tartalmazza)
150 g teljeskiörlésű liszt
200 ml víz
200 ml joghurt
6 g szárított élesztő
1 ek só

Keverjünk össze minden hozzávalót és gyúrjunk kb. 3 perc alatt egy sima tésztát, aztán hagyjuk kelni 30 percig. Ezután kb. 45 cm-es rudat formázunk belőle, amit aztán ollóval a bal oldalon hatszor begvagdosunk és minden másodikat átfordítunk a bal oldalra és újabb 30 percig kelni hagyjuk. Kövön vagy tepsiben 40 perc alatt 180°C-on megsütjük.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...