Tuesday, May 19, 2009

Rebarbara mousse

Végre újra érzem az illatokat! Említettem már, hogy rebarbarafüggő vagyok?! Már megint nem tudtam otthagyni egy szép adagot, amikor a farmon jártam a hétvégén. A vasárnap délután azzal telt, hogy feldolgoztam a friss rebarbaraszárakat. A szokásos wähe mellett készült egy adag szirup, aminek fantasztikus színe lett! A maradékból pedig mousse született, könnyű és pikáns, a színe pedig magáért beszél!

Hozzávalók:
200 g rebarbara
1 citrom leve
4 ek portói
40 g cukor
2 tojásfehérje
2 zselatinlap
40 g porcukor
200 ml tejszín

Mossuk meg a rebarbarát és szeleteljük kb 2 cm darabokra, adjuk hozzá a citromlevet, cukrot és a portóit majd főzzük puhára és pürésítsük. Hagyjuk kihűlni. Gőz felett verjük fel a tojásfehérjéket a porcukorral és adjuk hozzá a zselatint, majd verjük tovább, amíg kihűl. Adjuk hozzá a rebarbarapürét és a felvert tejszínt. 4-5 órán keresztül hagyjuk állni a hűtőbe, vagy akár egy éjszakán át. A rebarbaraszirup receptje pedig a következő: vágjunk fel fél kiló rebarbarát és főzzük két pohár vízzel puhára, majd szűrjük le és adjunk hozzá 3 pohár cukrot és főzzük 5-10 percig. Forrón töltsük üvegekbe és szárazdunsztban hagyjuk kihűlni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...