Saturday, May 9, 2009

Fenyőméz

Kísérlet volt és az eredmény nekem nagyon bejött! Íze enyhén gyantás és kellemes aromájú. A mézhez ugyan semmi köze sincs. Az állaga valahol a méz és a szirup között van, de persze lehet sűrűbbre is főzni. Én nem akartam nagyon mert így szélesebb a felhasználási lehetőségek palettája. A fenyőhajtásokat egy barátnőm kertjéből kaptam, azt hiszem nem is szabad vadon szedni. Májusban van az ideje itt annak hogy elkészítsük, május vége az igazi szezon. Torokbántalmakra is szokás használni. A "fenyőméz" mellett elkészítettem Napmátka orgonalekvárját is, ami jelentem csúcs finom és rengeteg munka. Akácból is szerettem volna de sajnos itt sehol se láttam egy árva fát sem, úgyhogy marad a bodza, de azt hiszem inkább megvárom míg bogyó lesz a virágból és lekvárt főzök belőle.


Hozzávalók:
100 g fenyőhajtás
250-300 ml víz
egy fél citrom leve
300 g cukor

Főzzük fel a fenyőhajtásokat a citromlével majd tegyük félre olyan fél órára. Ezután szűrjük le és adjuk hozzá a cukrot, majd főzzük olyan sűrűre amilyenre szeretnénk.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...