Monday, August 2, 2010

Mángold szósz

Múlt héten meglátogattam egy régi szomszédomat akitől kaptam egy csokor mángoldot egyensesn a kertjéből. Mivel másnapra halat terveztem, bár egész héten nem tudtam milyen zöldséget adok majd mellé, ezért még sokkal jobban örültem a mángoldnak.


Imádok improvizálni a konyhában, és úgy látszik leginkább akkor amikor halról van szó. Ez általában tengeri sügér (bio, tenyésztett a WWF listán az ajánlott halak közt szerepel). Úgy döntöttem, hogy a mángold fehér és zöld részeit külön fogom felhasználni. A fehér részeket újhagyma fejekkel együtt, kevés mustár kíséretében püréként tálaltam. A zöld részekből pedig szósz készült. Került még a tányérra ördögszekér laskagomba és karamellizált újhagyma is.



Ingredients:
100 g mángoldlevél
25 g vaj
125 g zöldségalaplé
só, bors

Vágjuk fel a mángoldleveleket, olvasszunk meg egy evőkanál vajat és alacsony hőmérsékleten pároljuk 3 percig. Adjuk hozzá a zöldség alaplét és főzzük 10 percig, majd vegyük le a tűzről és hagyjuk állni még 5 percig, majd pürésítsük. Passzírozzuk és melegítsük addig, amíg nem kezd forrni, vegyük le és keverjük bele a maradék vajat. Ízesítsük sóval és borssal, tálalás előtt pedig habosítsuk fel.

2 comments:

kajal rayakwar said...

The blog has very nice information and amazing facts to read. Thanks for sharing this post! You can also check our blog
Blogs for Women

Unknown said...


Hi!I'm shruti. This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I genuinely enjoy reading your blog posts. Can you recommend any other <a href='http://microniche.world/best-niches-for-affiliate-marketing/>Niches for Affiliate Marketing</a> blogs that go over the same topics? Thanks a ton!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...