Monday, August 2, 2010

Mángold szósz

Múlt héten meglátogattam egy régi szomszédomat akitől kaptam egy csokor mángoldot egyensesn a kertjéből. Mivel másnapra halat terveztem, bár egész héten nem tudtam milyen zöldséget adok majd mellé, ezért még sokkal jobban örültem a mángoldnak.


Imádok improvizálni a konyhában, és úgy látszik leginkább akkor amikor halról van szó. Ez általában tengeri sügér (bio, tenyésztett a WWF listán az ajánlott halak közt szerepel). Úgy döntöttem, hogy a mángold fehér és zöld részeit külön fogom felhasználni. A fehér részeket újhagyma fejekkel együtt, kevés mustár kíséretében püréként tálaltam. A zöld részekből pedig szósz készült. Került még a tányérra ördögszekér laskagomba és karamellizált újhagyma is.



Ingredients:
100 g mángoldlevél
25 g vaj
125 g zöldségalaplé
só, bors

Vágjuk fel a mángoldleveleket, olvasszunk meg egy evőkanál vajat és alacsony hőmérsékleten pároljuk 3 percig. Adjuk hozzá a zöldség alaplét és főzzük 10 percig, majd vegyük le a tűzről és hagyjuk állni még 5 percig, majd pürésítsük. Passzírozzuk és melegítsük addig, amíg nem kezd forrni, vegyük le és keverjük bele a maradék vajat. Ízesítsük sóval és borssal, tálalás előtt pedig habosítsuk fel.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...