Saturday, July 31, 2010

Sárgabarack, méz és levendula

Itt a sárgabarack szezon! Ideje előszedni a nagy lekvárfőző edényeket és főzni egy jó adag illatos lekvárt. Gondoltam, hogy főzök egy adag levendulás baracklekvárt, de aztán nem tettem. Viszont a barack-levendula párost nem tudtam kiverni a fejemből. Szeretem ezt a kombinációt, de azt hiszem lekvárnak túl sok lett volna. Viszont nem hagytam veszni a dolgot és elkészítettem ezt a levendulakrémes barackos desszertet.


A desszert maradék sablé bretonra épül, ami még a málna mousse torta sütésekor készült, valamit egy adag elfelejtett méz fagylalt is került belé. Egyszerű vaníliás szirupban posírozott sárgabarackkal koronáztam meg. A levendula pedig krém formájában került a tortácskákra.

Hozzávalók:
250 ml tej (3,5%)
1 tk levendula
55 g cukor
3 tojássárgája
20 g keményítő


Melegítsük fel a tejet a levendulával és egy evőkanál cukorral. A tojássárgájákat verjük krémesre a cukorral. Verjük bele a keményítőt és amint a tej elkezd forni vegyük le a tűzről és keverjük bele a tojásos keveréket. Miután jól elkevertük szűrjük le és főzzük alacsony hőmérsékleten 5 percig, vagy amíg megvastagszik. Hagyjuk kihűlni. Ha hideg keverhetünk bele egy kevés felvert tejszínt ha akarjuk.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...