Tuesday, March 2, 2010

Ökörfarok leves

Ez a leves a legízletesebb, amit valaha főztem! Az ökörfarkot már néhány héttel ezelőtt megvettem, csak időm nem volt megfőzni, ezért a fagyasztóban kötött ki. Ökörfarok tortellinivel akartam tálalni, de aztán úgy döntöttem, hogy nem dugom el ezeket a csodálatos zamatokat tészta mögé. Helyette juliennre vágott gyökérzöldségekkel, jó melegen tálaltam.



Ingredients:
750 g ökörfarok (2 cm vasatag darabora vágva)
3 ek olívaolaj
3 hagyma
2 sárgarépa
3 petrezselyemgyökér
3 szál zeller
2 gerezd fokhagyma

100 ml Madeira
100 ml Portói
350 ml borjú alaplé
1/2 ek paradicsompüré
néhány ág friss kakukkfű
5 borókabogyó
2 szegfűszeg
1 babérlevél
só, bors

Pucoljuk meg és vágjuk fel a zöldségeket. Forró olajban süssük az ökörfarok szeleteket mindekét oldalán 3-4 percig, majd tegyük félre. Pirítsuk meg a zöldségeket a paradicsompürével 10 perc alatt. Öntsük fel madeiraval és portóiva, és redukáljuk. Tegyük az ökörfarok szeleteket a fazékba, öntsük fel 2 liter hideg vízzel és az alaplével. Főzzük 3 órán keresztül, majd adjuk hozzá a fűszernövényeket és a fűszereket. Kapcsoljuk ki a tűzhelyet és hagyjuk állni, amíg teljesen kihűl. Szűrjük le egy konyharuhán keresztül. Tálalás előtt melegítsük forrásig és ízesítsük ha szükséges.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...