Friday, March 12, 2010

Karamellás-banános shortbread

Újra és újra előfordul hogy túlérik a banán, mert senki sem eszi. Ennek köszönhetően szerettem meg a csokoládé-banán kombinációt, és még lekvárt is főztem. Szóval nem is annyira rossz dolog elfelejtkezni azokról a banánokról néha-néha. A mostani adagból igazából csak egy shaket akartam csinálni vaníliafagyival, de a hó hideg látványa megakadályozott abban, hogy kivegyem a fagyigépet a hideg spájzból.


Helyette inkább leültem a számítógép elé, és szétnéztem a banános receptek közt. Így találtam rá James Martin receptjére, karamellel és banánnal, mellesleg pedig még sosem csináltam shortbreadet, ezért tökéletes választásnak bizonyult a recept.




Ingredients:
a karamellhez
200 g vaj

100 g cukor
800 g tejszín
a shortbreadhez
250 g vaj, szobahőmérsékleten, plusz egy extra evőkanál

150 g cukor
150 g kukoricaliszt
300 g liszt
4 nagy banán, pucolva, felszeletelve

A karamellhez tegyük a vajat, a cukrot egy fazékba alacsony hőmérsékleten, és keverjük addig, míg elolvad a vaj és a cukor feloldódik. Adjuk hozzá a tejszínt és melegítsük amíg forrni kezd, miközben folyamatosan keverjük. Amint a kevérk elkezd vastagodni, és érezni a karamell illatát tegyük félre. A shortbreadhez melegítsük elő a sütőt 170°C-ra. Keverjük a vajat a cukorral habosra. Adjuk hozzá a liszteket, majd gyúrjuk össze, hogy egy tésztalabdát kapjunk.
Béleljünk ki egy 20cmx30cm-es formát sütőpapírral. Nyújtsuk ki a tészta 2/3-át és helyezzük a formába. A karamell 3/4 részét öntsük az alapra (a maradék eláll a hűtőben). Helyezzük rá a banánszeleteket és morzsoljuk rá a maradék tésztát. Süssük 20 percig. Hagyjuk a formában kihűlni, mielőtt felszeleteljük.
(forrás:bbc.co.uk)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...