Thursday, April 19, 2012

Pitypang szirup

Lassan itt a május és útjának indul Eszter kihívása! Ez annyit jelent, hogy akik csatlakoznak hozzá, azok egy éven keresztül minden hónapban eltesznek valamit. Meghírdettük a nulladik hónapot, amire a pitypang sziruppal készültem. Még tavaly, mikor megláttam Robertnél elhatároztam, hogy idén mindenképpen terítékre kerül. Mondanom sem kell, már nagyon vártam, hogy végre kinyíljon a virág, aztán napokig csak esett és esett, így nem tudtam szedni. Az utóbbi pár napban nem volt időm követni, hogy mi folyik a blogokban, de most látogattam el Eszterhez, s vettem észre, hogy bizony ő zselét főzött a pitypangból. Mekkora véletlen egybeesés! A szirup hasonlóan készül, bár a csészeleveleket én rajta hagytam, aztán rögtön megbántam, mert tartottam tőle, hogy keserű lesz, de semmi nyoma nem volt. A szirup egyébként nem is igazán szirup, inkább mézhez hasonlítható az állaga. Vajas kalácsra kenve igazi csemege.


Hozzávalók:
100-150 pitypang virág
1 citrom
250 g cukor




A mosatlan virágokat jól kirázzuk, hogy a benne lévő rovarok megmeneküljenek. Annyi vízzel ami éppen ellepi felfőzzük a karikára, ha szükséges lehabozzuk. Ezután hozzáadjuk a karikára vágott citromot és a kb. a felére főzzük. Másnapig állni hagyjuk, majd leszűrjük. A folyadék mennyiség felének megfelelő mennyiségű cukorral alacsony hőfokon sűrűre főzzük. Ez körülbelül 2 órát vesz igénybe 90°C-on. Üvegekbe töltjük és mehet a szárazdunsztba.

11 comments:

Reni said...

Pont a napokban láttam valahol és én is eléggé kedvet kaptam hozzá :)) Nagyon kíváncsi lennék az ízére.

chriesi said...

Ízre és állagra is teljesen olyan, mint a méz.

Eszter said...

...és a mázlista megúszta a pucolást! :-D

Ügyes kezek said...

Ezt mihez használod?

Turák Kinga said...

már napok óta ez jár a fejembe, h vajon lehet-e belőle akármi ilyesmit készíteni :)

Zizi said...

Nagyon különleges recept. Lehet, hogy belevágok, csak olyan helyen kell pitypangot gyűjteni, ahol nem járnak dögivel autók!

chriesi said...

Szerintem érdemes! Eszter zseléjét és meg fogom csinálni, tök jól hangzik és milyen fincsi lesz kenyérre kenve.

Marmalade said...

Engem is izgat ez az ízkombináció, márcsak Zitához hasonlóan egy tiszta pitypangmezőt kellene találnom.

Turák Kinga said...

nálunk az udvarban akadna, na de ennyi nem nagyon :)

Judyt said...

Én is megcsinálnám kíváncsiságból, de nem tudom találok e olyan helyet, ahol se kutyák, se autók nincsenek :S

chriesi said...

Jaj lányok, bár tudnék nektek küldeni, itt tengernyi van!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...