Saturday, December 12, 2009

Fokhagyma mártás

Gyerekkoromban vasárnaponként mindig került húsleves az asztalra rengeteg zöldséggel és főtt hússal. Emlékszem, én a levest frissen sosem szerettem, csak már jó néhány nappal később. Egy-két kanálnál többet sosem voltam képes megenni belőle, hiába is mondták, hogy na még egy kanállal anyuért, eggyel apuért...De másnap akár egy egész tállal is megettem volna. Anyukám olykor fokhagyma mártást is készített amit aztán a hússal, zöldségekkel és főtt krumplival tálalt. Akkoriban ha megéreztem a fokhagyma illatát azonnal bezártam a szobám ajtaját és ki sem jöttem óránkon át. Egyszer aztán megkóstoltam a szószt és teljesen oda voltam érte! Alig vártam, hogy legközelebb is egyek belőle, amikor aztán bizony egy kiskanálnyi se csúszott le belőle. Anyukám ugyan mondta, hogy ugyanúgy csináltam mint a múltkor, de biztos voltam benne hogy az nem lehet. Valószínűleg csak kicsivel több fokhagyma került bele, s az nekem már túl sok volt. Múltkor eszembe jutott ez a mártás, és így gyorsan felhívtam anyut, hogy bizony adja ide azt a receptet. Miközben főztem elmerengtem gyerekkori emlékeken, és bizony felcseréltem az olaj és a liszt mennyiségét, így aztán kezdhettem előlről az egészet, de a végén olyan íze volt mint régen otthon.


Hozzávalók:

5 ek olaj
2 ek liszt
2 gerezd fokhagyma
4-5 merőkanál húsleves
só, bors

Aprítsuk fel a fokhagymát sóval együtt. Melegítsük az olajat és keverjük simára benne a lisztet majd adjuk hozzá a fokhagymát. Öntsük fel húslevessel és főzzük a kívánt sűrűségre. Tálaljuk főtt krumplival, zöldségekkel és főtt hússal amihez frissen reszelt tormát is kínálhatunk.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...