Tuesday, June 2, 2009

Lepényhal sáfrányos szószban

Kisebb-nagyobb technikai problémák elhárítása után végre újra a fedélzeten! Nem tudom mi van velem, de mostanában nagyon rákaptam a halra. Ezt az ételt egy korábbi sáfrányos rétestésztába burkolt fehér polenta, zöldborsó és kecskesajt hármasa inspirálta. Így talán egy kicsit furcsának hangzik, de így lett a sáfrányos rétestésztából sáfrányszósz, s helyette most simába került a hagyományos polenta. Az előbb említett tekercset azért nem méltattam posztolásra, mert az a fránya zöldborsópüré nagyon nem illett a többihez, igazából magam se értem, miért nem spenótot használtam helyette. Az ablakomban növekedő mangoldlevelek pedig megérettek már arra, hogy a fazékban landoljanak, így kerültek a lepényhalhoz, s párolódtak együtt fehérborban. (Vigyázat a lepényhalfajtákat szintén túlhalászták, mikor ezt főztem, még nem tudatosult bennem ez a tény.)

Hozzávalók:
1 salotta
1 tk vaj
100 ml fehérbor
1 ek sherry
100 ml hal alaplé
1 csipet sáfrány
50 ml tejszín

Olvasszuk meg a vajat, adjuk hozzá a hagymát és pirítsuk üvegesre majd öntsük fel a fehérborral és főzzük amíg egy része elfő. Öntsük hozzá a sherryt, hal alaplevet, sáfrányt és főzzük felére. Adjuk hozzá a tejszínt, főzzük fel és ízesítsük sóval, borssal.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...