Friday, June 5, 2009

Paradicsom mánia és fésűkagyló

Sosem ettem még kagylót, pár nappal ezelőttig! Igazából eszem ágába se volt megkóstolni, de az utóbbi időben egyre kíváncsibb lettem, s így vettem egy adag fagyasztott fésűkagylót. Csupán azért nem frisset, mert nem tudtam még mikor és hogyan fogom elkészíteni, de jó volt tudni hogy ott lapulnak a fagyasztóba, s bármikor előkaphatom. Bevallom, teljesen biztos voltam benne, hogy nem fog ízleni, sőt! Mekkorát tévedtem! Valami fantasztikus az íze, az állaga, egyszóval ellenállhatatlan! Hogy jön ide a paradicsom? Nos, mivel biztosra akartam menni, így egy Gordon Ramsay receptet választottam: fésűkagyló kukorica salsával. Nagyon tetszett, hogy a fésűkagylót curry-sóval ízesítette (1 ek só, 1/2 tk curry), s meg kell mondanom, hogy ez az íz teljesen levett a lábamról. Na de térjünk vissza a paradicsomhoz. Imádom a paradicsomot, s mennyi különleges formájú, színű és ízű létezik! Csúcs! Nemrég eperalakút fedeztem fel, s a legújabb kedvencem a Berner Rose, egy régi svájci fajta, ami a képen a nagy piros előtt látható.



Hozzávalók:
12 db fésűkagyló
400 g kukorica (konzerv)
200 g koktélparadicsom
1 chili
1 lilahagyma
2 szál újhagyma
3 ek szezámmag olaj
1 marok friss koriander
2 lime leve
1 kevés szójaszósz
só, bors



A kagylókat vágjuk horizontálisan ketté, és forró serpenyőben süssük meg, oldalanként 1 percig.A salsához aprítsuk fel a lilahagymát, vágjuk vékony karikákra az újhagymát és keverjünk mindent össze, majd melegítsük meg.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...