Wednesday, November 28, 2012

Halrudacska avokádómajonézzel

Mostanában nagyon, de nagyon rá vagyok kattanva az avokádóra. Egyszerűen citromlével, póréhagymával, jó sok borssal, kevés olajjal. Persze mehet bele még egy csomó minden, de nálam most így kedvenc. Régen egyébként egyáltalán nem szerettem, aztán csináltam egy guacamole-t, ami aztán lendített egyet a barátságunkon. Tegnap valami könnyű és gyors ebédet akartam főzni, abból amit otthon találok. A halfilék farokrészét általában le szoktam fagyasztani és töltelékként felhasználni. Mivel lapult a hűtőben egy csomag briktészta, így jött az ötlet, hogy a maradék halból krémet csináljak és a tésztába tekerve süssem ki. Mellé a szokásos tartármártás helyett avokádómajonézt dobtam össze és egyszerűen salátával tálaltam.


Hozzávalók:
a halrudacskához:
250 g halfilé
50 ml tejszín
1 tojásfehérje
4-5 bazsalikomlevél

bors
briktészta
1 tojássárgája

olaj a sütéshez

az avokádómajonézhez:
1 avokádó
1-2 evőkanál zöldcitromlé
5 evőkanál hidegen sajtolt repceolaj

bors


A halat, tejszínt, tojásfehérjét és bazsalikomot mixerben pürésítjük, sóval és borssal ízesítjük. A briktésztát, amennyiben köralakú negyedekre vágjuk és az egyik oldalára nyomózsákkal egy csíkot nyomunk, a tészta széleit megkenjük tojássárgájával és feltekerjük. Forró olajba kisütjük. A majonézhez az avokádót kipaparjuk, hozzáaadjuk az olajat, citromlevet, sót és borsot és pürésítjük.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...