Tuesday, December 6, 2011

Paszternák szuflé

Még mindig van néhány receptem, mondjuk úgy, hogy raktáron. Ez volt az első, ami a franciáknak készült, de csak most jutottam odaáig, hogy feltegyem. Remek előétel lehet akár a karácsonyi vacsora részeként. A paszternák egyébként az egyik kedvenc gyökérzöldségem, legyen az leves vagy püré, de akár juharsziruposan sütve is remek köret.





Hozzávalók:
5 db 10 cm-es formához
250 g paszternák (tisztítva mérve)
20 g vaj
20 g liszt
125 ml tej
3 tojás
50 g reszelt sajt (pl. gruyere)
szerecsendió
só, bors
1 alma
1 teáskanál vaj
1 evőkanál méz
40 ml fehér portói bor
kardamom
1 evőkanál durvára vágott dió


Főzzük meg a kockára vágott paszternákot sós vízben, majd pürésítsük. Olvasszuk fel alacsony hőfokon a vajat, keverjük bele a lisztet és folyamatos keverés mellett adjuk hozzá a tejet, majd főzzük addig, míg besűrűsödik. Vegyük le a tűzről és keverjük bele a paszternákpürét, majd a tojássárgájákat és a sajtot. Ízesítsük sóval, borssal és szerecsendióval. Egy csipet sóval verjük kemény habbá a fehérjéket majd forgassuk bele a masszába. Töltsük kivajozott és zsemlemorzsával megszórt szufléformákba és süssük 6-8 percig 200°C-on. Az almát hámozzuk meg és pároljuk puhára vajban, adjuk hozzá a mézet, öntsük fel portóival majd főzzük 2-3 percig és forgassuk bele a diót.



5 comments:

undercover said...

Hú, ez de finom lehet! Jövőre kétszer annyi paszternákot vetek, mint az idén! Azért egy-két adagra talán futja ebből is. Köszönöm a receptet!

Petra said...

Nagyon tetszik a recept! Ez a paszternák ünnepi díszben, eddig így el sem tudtam képzelni... :)))

chriesi said...

@undercover & Petra: Örülök, hogy tetszik a recept! :)

Katucikonyha, said...

Nagyon klassz, én is nagyon szeretem a paszternákot.

chriesi said...

Sajnos nálunk csak anyu meg én szeretjük. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...