Wednesday, December 7, 2011

Gesztenye krémleves vörösáfonyás túrógombóccal

Kérem szépen ezt én nagyon elszámoltam! Tegnap itt dicsekedtem, hogy csak úgy raktáron várakoznak a receptek, de kiderült, hogy ez a leves az utolsó. Sebaj! Áradoztam már párszor, hogy mennyire jól harmonizál a vörösáfonya és a szegfűszeg, engem tényleg teljesen levett a lábamról. A ludas ez a leves volt, pontosabban a gombócok, ami simán elmennek csak úgy desszertként is, és szerintem érdemes az adagot duplázni, hiszen ha lúd, hát legyen kövér!




Hozzávalók:
leveshez:
400 g gesztenye
1 evőkanál vaj
1 salotta
50 ml marsala
400 ml csirke vagy borjú alaplé
100 ml tejszín
2 szegfűszeg
só, bors
a gombóhoz:
100 g túró
1 tojássárgája
1/5-2 evőkanál liszt
2 evőkanál gríz
100 g vörösáfonya
50 g cukor
2 csipet őrölt szegfűszeg
25 ml narancslé



Főzzük meg a gesztenyét vízben, ez kb. 25 percet vesz igénybe. Hagyjuk kihűlni és pucoljuk meg, olyan 150-200 g gesztenyére lesz szükségünk a leveshez. Pároljuk puhára a kockára vágott hagymát, adjuk hozzá a gesztenyét, öntsük fel marsala borral, adjuk hozzá a szegfűszeget, ha elfőtt a bor öntsük fel az alaplével és főzzük kb. 15 percig. Távolítsuk el a szegfűszeget és pürésítsük a levest a tejszínnel. Ízesítsük sóval, borssal és marsala borral.


A gombóchoz keverjük össze a túrót, a tojássárágját, lisztet, grízt és hagyjuk állni fél órát. A töltelékhez főzzük a vörösáfonyát narancslében 5-7 percig, majd kenjük át egy szűrűn és hagyjuk kihűlni. Ízesítsük szegfűszeggel. A túrós masszából formázzunk 4-6 gombócot és mindegyik közepébe tegyünk egy kis adag vörösáfonya pürét. Gyöngyöző vízben főzzük meg a gombócokat.

2 comments:

Katucikonyha, said...

Ezt aztán most azonnal befalnám, annyira különleges, minden egyes részletéért odavagyok.

chriesi said...

Nagyon örülök, hogy tetszik. A gombóc nagyon ott van, és nem azért mondom, de tényleg. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...