Thursday, January 21, 2010

Bread and butter pudding

Azt hiszem már lassan két éve, hogy ez a régimódi brit desszert rajta van a "ezt bizony meg kell főzni" listámon. Végre, megtalálta az utat a sütőmhöz! Gyakran fahéjjal vagy szerecsendióval ízesítik, én most a vanília mellett döntöttem és kevés rummal is megöntöztem. Rendszerint mazsola is kerül bele, és valószínűleg nem is az igazi nélküle, de én nagyon nem szívlelem a szárított szőlőszemeket, így kihagytam. Legközelebb naranccsal fogom ízesíteni.


Hozzávalók
:
5-6 szelet fehérkenyér
25 g vaj
2 ek baracklekvár
1 tojás
1 tojássárgája
25 g cukor
1 tk vaníliakivonat
150 ml tej
150 ml tejszín
kevés rum


Kenjük ki vajjal egy tűzálló tálat, majd kenjük meg lekvárral az alját. Helyezzük a vajjal megkent kenyérszeleteket egymás mögé. Keverjük a tojást és a tojássárgáját a cukorral krémesre, majd adjuk hozzá a vaníliát, a tejet, a tejszínt, a rumot és keverjük simára. Öntsük a kenyérszeletekre és süssük vízfürdőben 180°C-on 20-30 percig. Ha elkészült kenjük meg lekvárral és hagyjuk állni 15 percet tálalás előtt.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...