Sunday, January 31, 2010

Édesköményleves

A hűtő aljában találtam néhány édesköménygumót. Valamikor december végén vettem még, és bizony meglepett, hogy még mindig jók voltak. Gondoltam készítek belőle egy levest, hiszen az igazán jót tesz most ebben a zord időben. Nem akartam csak úgy üresen tálalni, ezért csináltam mellé egy turbolya-petrezselyem pestot mandulával. Sajtot nem tettem bele, mert tartottam attól, hogy talán ütné egymást az édesköménnyel. Bevallom, nem vagyok nagy rajongója az édesköménynek, de ez a leves isteni volt! Könnyű, és enyhén ánizsos ízű. A zöldség rajngóinak kedvéért egy pár kocka sült édeskömény is került a levesbe.




Hozzávalók:
2 ek olívaolaj
3 édesköménygumó
1 burgonya
1 szál szárzeller
1 fokhagyma
750 ml zöldség- vagy csirkealaplé
1/2 tk őrölt koriander
1 babérlevél
só, bors


Pucoljuk meg a burgonyát, a zellert és a fokhagymát, majd vágjuk vékony szeletekre. Melegítsük fel az olajat és fonnyasszuk rajta a zöldségeket olyan 5 percen keresztül, amíg megpuhulnak, de ne barnuljanak! Adjuk hozzá az alaplevet, koriandert, babérlevelet és főzzük olyan 40 percig. Vegyük ki a babérlevelet és pürésítsük a levest.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...