Monday, February 25, 2008

Sertésszűz narancsos szósszal

Ma semmi kedvem sem volt főzni, mert nem volt ötletem. Szétnéztem a hűtőben a maradékok után, és találtam egy kevés kókusztejet, két vérnarancsot. Gondoltam főzök valami egzotikuabbat. Improvizáltam egy narancsos szószt. Igazából nem nagyon kedvelem a hús-gyümölcs kombinációt, de ez a szósz remek volt, és biztosan újra el fogom készíteni.


Hozzávalók:
1 sertésszűz
sherry
vaj
só, bors
a szószhoz:
1 hagyma
2 ek vaj
150 ml narancslé
1 tk dijoni mustár
1 ek szójaszósz
1/2 tk koriander
50 ml húsleves
1 ek méz
1 ek keményítő
a gratinhez:
burgonya
kókusztej
ementáli sajt
szerecsendió
só, bors

Szeleteljük fel a sertést, sózzuk, borsozzuk. Vajban süssük elő mindkét oldalon és adjunk hozzá sherryt majd takarjuk le. Melegítsük elő a sütőt 200°C-ra. A burgonyát szeleteljük vékony karikákra. Kivajazott muffin formába rétegezzük, sózzuk, borsozzuk és minden rétegre tegyünk kókusztejet, szerencsendiót és reszelt sajtot. Süssük 25 percen át. Vajban pirítsuk meg az apróra vágott hagymát. Adjuk hozzá a narancslevet, mustárt, szója szószt, koriandert, húslevest, mézet és főzzük felére. A keményítőt keverjük össze a szósszal és keverjük bele. Adjunk hozzá tejszínt és borsot.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...