Monday, February 25, 2008

Fahéjas csokitorta kókuszfagyival és licsi sorbet

Szombaton úgy terveztem, hogy igazai lusta vasárnapot tartok majd, sok olvasással és lustálkodással. Helyette majdnem fél napot töltöttem a konyhában. Sütöttem egy adag fonotkát, aztán pedig csokoládé tortára vágytam. Mivel volt még néhány licsi amit meg kellett volna enni, de senkinek sem kellett, így abból sorbet született. A tortához még hiányzott valami hideg, ez kókuszfagyi formájában került a tányérra.


Hozzávalók:100 g darált mogyoró
6 tojás
200 g csokoládé
2 g fahéj
150 g cukor
20 g keményítő
10 g liszt a formához
3 tojássárgája
100 g cukor
8 g vaníliacukor
250 ml kókusztej
200 ml tejszín
kókuszreszelék

Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. Gőz felett olvasszul fel a csokoládét, adjuk hozzá a vajat és a 6 tojássárgáját. Verjük fel a fehérjét a cukorral és keverjük a csokoládés masszához. Adjuk hozzá a darált mogyorót, keményítőt és fahéjat. 30 percig sütjük.


A 3 tojássárgáját keverjük habosra cukorral, vaníliával. Adjuk hozzá a kókusztejet majd a felvert tejszínt és adjuk a fagyigépbe. Az elkészítési idő felénél adjuk hozzá a pirított kókuszreszeléket.
kb 20 db licsi
1 ek bodzaszirup

1 tk rózsavíz
2 ek marsala
10 g vaníliacukor
1 tojásfehérje


Pucoljuk meg a licsiket, vegyük ki a magokat és pürésítsük, adjuk hozzá a szirupot, a rózsavizet, vanliát és forgassuk bele a felvert tojásfehérjét. Tegyük 3 órára a fagyasztóba és keverjük át minden órában.

Maracujával öntöztem meg, amit egy percig főztem egy csipet korianderrel, fahéjjal, egy teáskanál Marsala borral és rózsavízzel.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...