Wednesday, July 17, 2013

Korianderes sárgabarackos fordított sütemény

Levendula? Gyömbér, netán vanília? Hmm én most valami másra vágytam, valami izgalmasabbra, fűszeresebbre. Így jött a koriander a képbe és landolt a sárgabarack alul, hogy szépen karamellizálódjon (ami azt illeti én kb. 5 perccel korábban vettem ki a sütőből, mint kellett volna), tetején pedig könnyű kevert tészta sherryvel feldobva. Mellé szerintem egy gombóc kecsketúró vagy vanília fagyi mindenképpen kötelező, de legalábbis nem árt.

 

Hozzávalók:
a tésztához:
80 g vaj

50 g nádcukor
1 tojás
50 g liszt
20 g darált mandula
1/4 teáskanál sütőpor
1 teáskanál sherry
a barackhoz:
6-7 kisebb barack

1 teáskanál vaj
2 teáskanál nádcukor
1/2 teáskanál koriandermag


A koriandert serpenyőben pár percig pirítjuk, hogy az aromát még jobban előcsalogassuk, majd mozsárban összetörjük. A tésztához a puha vajat a nádcukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a tojást és simára keverjük. Végül a lisztet, a mandulát, a sütőport és a sherryt is hozzákeverjük. Egy 18 cm-es sütőforma alját vajjal bekenjük és nádcukorral és korianderrel egyenletesen megszórjuk. A barackokat félbe vágjuk és a vágási felülettel lefelé a sütőlapra helyezzük és a masszát elegyengetjük rajta. 170°C-ra előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük. A formában hagyjuk 5 percig állni, majd kiborítjuk.

2 comments:

teller-cake said...

Csodálatos ízkavalkád ismét! Én nemrég sütöttem hasonló módon mákkal sárgabarack-tortát, áfonyaöntetes mákfagyival tálaltam...mennyei volt...;-)

Recepty said...

Kedves webmester,


Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, http://www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 85 000 összegyüjtött receptek közül. Mivel én magam is az egészséges táplállkozás híve vagyok, hiányosnak tartom oldalam, és szeretném kibővíteni ilyen receptekkel is. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

Üdvözlettel,
info@osszesrecept.hu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...