Tuesday, May 24, 2011

Rózsaborsos csokoládé soufflé

Ha csokoládé, akkor nálam bizony csakis az étcsokoládé jöhet számításba, az is akkor, ha 70% kakaót tartalmaz. Talán ötévente egyszer fordul elő, hogy tejcsokoládét kívánok, akkor viszont csakis egy tonna mogyoróval jöhet, vagy az a bizonyos svájci háromszög alakú, amiből egy időben folyton mousse-t gyártottam. Mondhatni alig tudtam elég gyors tempóban csinálni, mert valami hihetetlen módon fogyott.


Ma átnéztem a kamrát, és megakadt a szemem azon a
rengeteg csokoládén amit felhalmoztam. Gondoltam gyorsan összedobok valami könnyű desszertet, és ha már könnyű, akkor semmi más nem jöhetett szóba, mint a soufflé. Nem kell megijedni tőle! A dolog roppant egyszerű! Első fontos dolog, hogy a formát gazdagon vajazzuk ki, majd pedig tegyük egy fél órára a hűtőbe. Ugyanis ha a vaj megdermed, akkor a soufflé majd lassabban fog felkúszni a formában, ami sokkal jobb. A tojásfehérje felverésekor pedig vigyázzunk arra, hogy semmi nyoma se legyen zsiradéknak se a habverőn, se pedig a tálban. Ennek érdekében csepegtessünk pár csepp citromot és töröljük ki vele a tálat, ha tényleg biztosra akarunk menni. Ezen kívül arra is figyeljünk, hogy ne verjük túl keményre a habot, hiszen akkor darabos lesz, és akkor a sütőben már nem látja el megfelelően a feladatát. A többi pedig aztán igazán gyerekjáték!


Hozzávalók:
125 g étcsokoládé (minimum 60% kakaótartalom, de inkább 70!)
1/4 tk rózsabors
10 g vaj + 1-2 ek a kenéshez
125 g tojásfehérje
40 g cukor

Vajazzunk ki 4 kicsi vagy 2 nagy formát és tegyük a hűtőbe legalább egy negyed órára. A csokoládét olvasszuk fel gőz felett, keverjük hozzá a rózsaborsot és a vajat, majd tegyük félre. A sütőt melegítsük elő 180
°C-ra. A fehérjét verjük fel a cukorral majd keverjünk egy evőkanálnyit a csokoládéhoz. A csokoládés masszát adjuk a fehérjéhez és keverjük össze. A formákat töltsük meg a masszával, ütögessük meg, hogy ne legyen benne levegő, majd süssük 8 percig, ekkor a közepe még krémes lesz, ha nem akarjuk, akkor süssük 5-7 perccel tovább. Tálaljuk porcukorral vagy kakaóporral megszórva.



5 comments:

Kati said...

Finom lehet, és tetszenek a négyszögletű szufléformáid.

Vera said...

Ennek folyik a közepe? a képen nekem nem egyértelmű. Nekem valamiért soha de soha nem sikerül.... úgy ahogy szeretném...

chriesi said...

@Kati: Igazából nem is szufléformának árulták, de gondoltam, hogy miért ne használhatnám őket arra is. :)

@Vera: Nem folyni nem folyik, csak nedves, szerintem egy szuflénak folyni nem szabad, de nedves, vagyis inkább krémes az lehet. Ez a recept szerintem bombabiztos.

Eszter said...

Nagyon jól néz ki!

chriesi said...

Köszönöm! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...