Sunday, November 1, 2009

Vanília mousse csokihabcsókkal

Legutóbb, mikor étterembe jártam, habcsókos desszertet rendeltem. Bár ne tettem volna! Legalább olyan száraz volt, mint a sivatag! Majdnem meg is fulladtam az első falattal. Emlékszem, mikor gyerek voltam mennyire szerettem anya habcsókját. Az bizony finom volt! Tegnap délután sütöttem pár habcsókot Pierre Hermé receptje alapján. Mivel pontosan annyi tojássárgájám maradt, amennyi a moussehoz kell, így egy vanília mousse-t készítettem mellé. Igazán könnyű desszert, legalábbis addig míg nem számoljuk össze a kalóriákat!

Hozzávalók:
a habcsókhoz:
100 g porcukor
15 g kakaó
4 tojásfehérje
100 g cukor
a vanília mousse-hoz:
4 tojássárgája
50 g cukor
250 ml tej
250 ml tejszín
1 tk vaníliakivonat
1 vaníliarúd
3 lap zselatin

A habcsókhoz melegítsük elő a sütőt 120°C-ra. Szitáljuk le a porcukrot és a kakaót. Verjük kemény habbá a tojásfehérjét miközben folyamatosan adagoljuk hozzá a cukor felét. A maradék cukrot óvatosan forgassuk belé, majd egy habverővel keverjük hozzá a kakaós porcukrot. Nyomjuk ki a masszát sütőpapírra és szárítsuk 30 percig kicsit nyitott sütőben. Ezután csökkentsük a hőmérsékletet 100°C-ra és szárítsuk 1 újabb órán keresztül, majd a sütőt kapcsoljuk ki és félig nyitott ajtónál tovább 2 órát szárítsuk. A vanília moussehoz áztassuk hideg vízbe a zselatint. Melegítsük forrásig a tejet a vaníliával, vaníliarúddal és cukorral majd öntsük rá a tojássárgájákra. Gőz felett addig verjük amíg megvastagszik, a végén keverjük bele a zselatint, majd hagyjuk kihűlni. Ekkor keverjük bele a felvert tejszínt és hagyjuk 2-3 órán át a hűtőbe állni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...