Sunday, February 21, 2010

Gyros

A gyrost eredetileg a Thessalonikiak mutatták be a görögöknek. Rengeteg történet kering a pontos származasi helyéről és ma már nagyon sok fajtája van a világ minden táján. Emlékszem, amikor először találkoztam ezzel a szóval, teljesen összezavarodtam. Azt hiszem, olyan 10 éves lehettem. A gyors szóval kevertem össze, ami nem meglepő, mindig azt hittem, hogy elírták, de mikor tovább olvastam a táblát, bizony nem sok értelmét láttam a szónak.
Ez a szó mindaddig rejtély volt számomra, míg meg nem kóstoltam életem első gyrosát, és akkor persze már mindent értettem. Első látásra, akarom mondani harapásra szerelem volt. Sajnos, nagyon nehéz jó minőségű gyrost vagy kebabot találni a közelben, ezért inkább magam készítem.
A Daring Cooks pita receptje annyira tetszett, hogy muszáj volt újra megsütnöm. Általában, a húst úgy marinálom, ahogyan a Dutch girl blogján találtam (főleg ha sertésből készítem), de annyi változással, hogy friss hagymát, fokhagymát és friss fűszernövényeket használok a szárítottak helyett. Most a húst kétfelé osztottam tesztelés végett. Szeretem bárányból készíteni, amit csak fokhagymával, olívaolajjal és friss oreganóval valamint kakukkfűvel marináltam. Azt kell mondanom, hogy remek volt így, mert a fűszernövények kellemesen kiegészítették a bárányt. A tradicionális tzatziki helyett egy könnyű joghurtszósszal locsoltam, csupán azért mert nincs az uborkának most szezonja. De legalább a paradicsom terén sikerült Raf paradicsomra akadnom, amelyiknek most van szezonja (egész májusig) Spanyolországban, és az íze csúcs! A saláta? Nos, az egy apró kis szépséghiba, mivel a szezonális cikória és társai túl keserűek lettek volna, ezért egy jégsalátát választottam.


Hozzávalók:
150 ml joghurt
150 ml kefír
2 ek friss fűszernövény (menta, turbolya, petrezselyem)
1/4 tk szárított kapor

cayennebors vagy chili
só, bors


Vágjuk a fűszernövényeket apróra és keverjük össze a többi hozzávalóval. Ízesítsük és tálaljuk.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...